رای سهام‌داران به تقسیم ۸۰ درصد سود

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند صبح امروز به دلیل  شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.

به گزارش صدای بورس، در این نشست، مواردی همچون مروری بر اقتصاد جهان و ایران در سال ۹۸، خلاصه عملکرد شرکت در سال مالی گذشته، مدیریت سبد سهام، ساماندهی و واگذاری شرکت‌های تابعه، فعالیت‌های مالی و اداری، اقدامات حقوقی و برنامه‌های آتی شرکت مطرح شد.

عباسعلی ارجمند مدیرعامل شرکت یادآور شد: افزایش شاخص بورس‌ها به مدد ورود نقدینگی، افزایش چشمگیر ارزش و حجم معاملات و برابری ارزش بازار سرمایه با ارزش کل نقدینگی کشور منجر به این شد تا سازمان بورس با وجود اینکه علاقمند است این بازار به عنوان مرکزی برای جذب و هدایت سرمایه‌های با ارزش افزوده بیشتر باشد، اما با افزایش ورود نقدینگی دچار نگرانی‌هایی شد و تصمیم به اتخاذ محدودیت‌هایی برای کنترل قیمت‌ها گرفت.

بورس تهران در سال ۹۸ شاهد ورود ۷۰۰ هزار کد جدید به بورس بود که همین نکته نشانگر ورود حجم نقدینگی بسیار است.
در قیاس وضعیت بازار در سال‌های ۹۷ و ۹۸، ما شاهد رشد ۱۱۸ درصدی ارزش بورس نسبت به سال قبل بوده‌ایم. 

 وی در رابطه با سهامداران شرکت نیز گفت: بانک صنعت و معدن با ۶۶ درصد سهامدار عمده شرکت، لیزینگ صنعت و معدن با ۱۰ درصد، گروه کارخانجات صنعتی و معدنی با ۵ درصد و ۱۸ درصد نیز سایر سهام داران حقیقی و حقوقی، ترکیب سهامداران شرکت را تشکیل می‌دهند.

ارجمند در رابطه با دستاوردهای شرکت در سال گذشته ادامه داد: با یک رشد ۱۷۵ درصدی، ارزش بازار سهام شرکت از ۸ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ به بیش از ۲۲ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ رسیده‌ است. همچنین افزایش ۳۶۰ درصدی ارزش پرتفوی بورسی شرکت از ۶ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ به بیش از  ۲۸ هزار میلیارد ریال در سال ۹۸ از دیگر دستاوردها بوده است.
در سال گذشته واگذاری سهام شرکت صنایع نخ خمین به بخش خصوصی انجام شد و  یکی از اتفاقات مهم سال گذشته، ارتقا نماد معاملاتی شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند از بازار دوم به تابلوی  فرعی بازار اول بورس بود.

مدیرعامل شرکت گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند در ادامه، مواردی همچون آماده‌سازی زیرساخت‌های لازم جهت پذیرش سهام شرکت در گروه کارخانجات صنعتی و معدنی ایران و شرکت فرآورده‌های ساختمانی ایران در فرابورس و واگذاری سهام شرکت‌های مذکور از طریق بازار سرمایه، تعیین تکلیف پرونده‌های مطالباتی مربوط به شرکت‌های واگذار شده قبلی، تلاش برای اخذ مجوز "منطقه ویژه اقتصادی" برای اراضی  پارسیلون و "پارک لجستیک" برای اراضی فراسا، برنامه‌ریزی و برگزاری جلسات کارشناسی جهت اجرای افزایش سرمایه از محل سود انباشته در سال مالی آتی، تداوم رشد کمی و کیفی پورتفوی بورسی شرکت بر اساس اهداف سند استراتژی شرکت و تغییر اساسی در ترکیب سبد سرمایه‌گذاری‌های شرکت در صورت فروش بلوک «شیران» را از برنانه‌های آتی شرکت معرفی کرد.

طبق توافق مجمع، حسابرس انتخابی شرکت طبق سنوات گذشته سازمان حسابرسی و روزنامه رسمی نیز دنیای اقتصاد انتخاب شدند. 

طبق اعلام رضا رفیعا، شرکت در نظر دارد ۵ دهم درصد از سود خالص خود معادل ۱۹ میلیارد ریال را صرف مسئولیت‌های اجتماعی کند.

در انتهای مجمع با توافق هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ درصد سهامداران حاضر در مجمع، تصمیم به تقسیم ۸۰ درصد از سود شرکت معادل ۷۰ تومان برای هر سهم گرفته شد. بر این اساس اعلام شد، سهامدارانی که تا ۱۰ میلیون سهم دارند از اردیبهشت ماه می‌توانند با مراجعه به شعب بانک ملت سود خود را دریافت کنند و سود سهامدارانی که بیش از  ۱۰ میلیون سهم دارند، طبق زمان ۸ ماهه پرداخت خواهد شد.

کد خبر 412287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =