احتمال عرضه اولیه 5 درصدی آریاساسول قوت گرفت

به گفته معاون بازار شرکت فرابورس، به احتمال زیاد عرضه اولیه ۵ درصد سهام آریاساسول در چهارشنبه و عدم تخصیص سهام به صندوق‌های سرمایه‌گذاری، برنامه عرضه‌های بعدی انجام خواهد شد.

به گزارش صدای بورس به نقل از بورس پرس، افسانه اروجی درباره برنامه روزهای پایانی شرکت فرابورس برای ورود شرکت های جدید و اینکه آیا فردا کدام یک از دو شرکت آریا ساسول و سیمان ساوه، عرضه اولیه خواهند شد به بورس پرس گفت: با توجه به آماده‌تر بودن شرکت ۴۵۸.۳ میلیارد تومانی آریاساسول، احتمال واگذاری سهام این شرکت بیشتر است.

وی ادامه داد: بنابراین در صورت عرضه اولیه «آریا» در روز چهارشنبه، 5 درصد از سهام این شرکت به عموم واگذار خواهد شد و با توجه به حضور در بازار دوم معاملات فرابورس و الزام به واگذاری 5 درصدی، سهمیه ایی به صندوق‌های سرمایه‌گذاری تعلق نخواهد گرفت.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه امروز جزییات عرضه اولیه اعلام می‌شود، افزود: با این اوصاف اگر قطعیت عرضه اولیه آریا ساسول احراز شود، کشف قیمت و حضور شرکت سیمان ساوه در هفته آینده انجام خواهد شد.

اروجی در برابر این سئوال که احتمال ورود شرکت‌های جدید در روزهای پایانی سال و هفته آینده چقدر است، توضیح داد: به جز سیمان ساوه، شرکت‌های لاستیک یزد و رایان هم افزا و سرمایه‌گذاری صبا تامین هم در حال طی فرآیند پذیرش هستند و درصورت تکمیل اطلاعات و آمادگی سهامداران عمده، شاید و به احتمال کم، لاستیک یزد برای عرضه اولیه آماده شود.

به گفته وی، انتظار می‌رود دو شرکت سهام رایان هم افزا و سرمایه‌گذاری صبا تامین هم سال آینده عرضه اولیه شود.

کد خبر 411959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =