افزایش ۳۳ هزار میلیارد ریالی ارزش پرتفوی «تیپیکو»

ارزش بازار پرتفوی بورسی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تامین طی فعالیت یک ماهه منتهی به ۳۰ بهمن ماه امسال با احتساب ارزش بازار شرکت کلر پارس که در 16 بهمن ماه عرضه اولیه شد، حدود ۳۳ هزار و ۷۲۷ میلیارد ریال افزایش یافت و به رقم ۱۴۶ هزار و ۶۳۷ میلیارد ریال رسید.

خلاصه سرمایه‌گذاری‌ها

این مجموعه سرمایه‌گذاری با سرمایه دو هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال طی عملکرد ماه گذشته در سهام ۳۳ شرکت فعال در هشت صنعت که عمدتا صنعت مواد و محصولات دارویی است و سایر صنایع همچون بیمه و صندوق بازنشستگی به جز تامین اجتماعی، محصولات شیمیایی، مواد و محصولات شیمیایی، رایانه و فعالیت‌های وابسته به آن، فعالیت‌های کمکی به نهادهای مالی واسط، واسطه‌گری‌های مالی و پولی و نیز سایر صنایع سرمایه‌گذاری کرده است.

در ماهی که گذشت، هزینه سرمایه‌گذاری‌های «تیپیکو» با ثبت بالغ بر ۶۲۶ میلیارد و ۵۸۱ میلیون ریال رشد، از مبلغ شش هزار و ۶۲۶ میلیارد ریال به بیش از هفت هزار و ۲۵۲ میلیارد ریال افزایش یافت. 

 پرتفوی غیربورسی
پرتفوی غیربورسی شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین در ماه گذشته را ۱۲ مجموعه همچون آنتی بیوتیک سازی ایران، تحقیقاتی مهندسی توفیق دارو، اوزان، صنایع سیما شیمی، دارویی آترا و... تشکیل می‌دهد که بهای آن حدود یک هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

صورت ریز معاملات سهام تحصیل شده
در ماهی که گذشت، «تیپیکو» بخشی از سهام سه شرکت بورسی همچون داروسازی اکسیر، پارس دارو و داروسازی کاسپین تأمین را به تملک خود در آورد و جهت انجام این امر بالغ بر 678 میلیارد و 866 میلیون ریال هزینه پرداخت کرد.

صورت ریز معاملات سهام واگذار شده
این در حالی است که، شرکت سرمایه‌گذاری دارویی تأمین بخشی از سهام شرکت کلر پارس را به ارزش بیش از یک هزار و ۴۷۸ میلیارد ریال به فروش رساند و از این بابت مبلغ یک هزار و ۴۱۲ میلیارد ریال سود به دست آورد.

روند معاملات
«تیپیکو» در جریان معاملات ماه گذشته بازار سرمایه حدود ۲۹ درصد بازدهی مثبت محقق ساخت. آنچنان که قیمت هر سهم آن از محدوده قیمتی ۲۶ هزار و ۲۴۰ ریال به ۳۳ هزار و ۷۶۲ ریال رسید و در کنار آن، ارزش بازار سهام شرکت از حدود ۷۶ هزار میلیارد ریال به بیش از ۹۷ هزار و ۹۰۹ میلیارد ریال ارتقا یافت.
گفتنی است، در اولین روز معاملاتی بازار سرمایه طی بهمن ماه امسال بیش از هفت میلیون و ۷۴۴ هزار سهم «تیپیکو» به ارزش ۲۰۳ میلیارد و ۲۲۶ میلیون ریال میان معامله‌گران داد و ستد شد و همچنین ارزش معاملات آخرین روز معاملاتی سهام شرکت در ماه گذشته حدود ۱۲۷ میلیارد ریال ناشی از معامله بیش از سه میلیون و ۷۶۳ هزار سهم «تیپیکو» محاسبه می‌شود.

  • شماره 345 هفته نامه اطلاعات بورس -صفحه7
کد خبر 411810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =