حمایت بیمه مرکزی از استارت آپ های بیمه ای

صبح دوشنبه 28 بهمن، رئیس کل بیمه مرکزی با مدیران استارت‌آپ‌های فعال در صنعت بیمه دیدار کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل بیمه مرکزی، دکتر غلامرضا سلیمانی در این نشست بر اهمیت و نقش استارت‌آپ‌ها تاکید کرد و گفت: بیمه مرکزی از نوآوری و فناوری‌های نوین در زمینه فروش بیمه استقبال می‌کند.
وی افزود: بهره‌گیری از ظرفیت استارت‌آپ‌ها و فناوری‌های نوین، روش میانبری برای توسعه صنعت بیمه محسوب می‌شود. اما بیمه مرکزی با وجود مخالفت‌هایی برای فعالیت استارت‌آپ‌ها، حمایت ۱۰۰ درصدی خود از این شرکت‌ها را اعلام کرده و زیرساخت‌های حضور آنان در صنعت بیمه را فراهم آورده است. وی تصریح کرد: در راستای رفع موانع قانونی فعالیت استارت‌آپ‌ها مقرر شد این شرکت‌ها در قالب کارگزاری آنلاین فعالیت کنند.
رئیس کل بیمه مرکزی در ادامه این نشست از مدیران استارت‌آپ‌ها خواست تا پایان سال جاری نسبت به اخذ مجوز فعالیت از بیمه مرکزی اقدام کنند چرا که از سال ۹۹ استارت‌آپ‌ها بدون مجوز از بیمه مرکزی، امکان فعالیت در صنعت بیمه را نخواهند داشت.
سلیمانی در بخش دیگری از سخنان خود بر نقش استارت‌آپ‌ها در توسعه فرهنگ بیمه و افزایش ضریب نفوذ تاکید کرد و گفت: استارت‌آپ‌ها با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین باید میل خرید بیمه را در میان مردم به خصوص جوانان افزایش دهند و با همگرایی، هم افزایی و نیازسنجی به توسعه صنعت بیمه کمک کنند. وی افزود: شبکه فروش صنعت بیمه نیز باید با بهره‌گیری از بازاریابی حرفه‌ای و مهارت‌های نوین فروش از روش‌های سنتی فاصله بگیرد و به سمت فروش آنلاین برود. در پایان ۱۵ شرکت استارت‌آپ حاضر در جلسه خواسته‌ها و مشکلات خود را با مدیران بیمه مرکزی مطرح کردند.

اقدامات بیمه معلم در فرهنگ سازی 
سلیمانی با بیان اینکه در سطح مدارس کشور در خصوص فرهنگ‌سازی اقدامات خوبی صورت گرفته، تاکید کرد: بخصوص شرکت بیمه معلم اقدامات مطلوب و قابل‌توجهی در خصوص فرهنگ‌سازی بیمه انجام داده است، با توجه به اینکه نام این شرکت بیمه‌ای نیز معلم است هرگونه اقدامات در راستای ارتقای فرهنگ بیمه می‌تواند در قشر فرهنگیان و دانش‌آموزان اثرگذار باشد.
رئیس‌کل بیمه مرکزی در ادامه با اشاره به دیگر اقدامات انجام شده در توسعه فرهنگ بیمه تاکید داشت: بخشی از کتب درسی نیز به مفاهیم بیمه‌ای اختصاص یافته است.
سلیمانی با بیان اینکه توسعه‌ فرهنگ بیمه باید از مدارس آغاز شود تصریح کرد: اجرای طرح سراسری زنگ مدرسه، برگزاری مراسم مفرح و مسابقات مختلف با جوایز فرهنگی و... می‌تواند در توسعه فرهنگ بیمه و گسترش چتر بیمه در جامعه اثرگذار باشد.
بیمه معلم در ادامه‌ فعالیت‌های تبلیغاتی خود، با اجرای طرح «تحصیل بدون آسیب» موقعیتی را به وجود آورد که افراد جامعه همراه آن شوند تا از این طریق دانش‌آموزان بیشتری بتوانند از مزایای طرح «تحصیل بدون آسیب» بهره‌مند شوند.
ایمن‌سازی گسترده زمین‌های ورزشی مدارس کشور با تجهیز مدارس پسرانه به زمین چمن مصنوعی و مدارس دخترانه به زمین بازی گرانول در راستای انجام مسئولیت اجتماعی انجام گرفته است.

  • شماره 344 هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه 11
کد خبر 411729

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =