تحریم‌ها سبب خیر شد

روز دوشنبه 28 بهمن 98 جلسه معارفه عرضه اولیه سهام شرکت پدیده شیمی قرن با نماد «قرن» (اکتیو) با حضور اعضای هیئت مدیره این شرکت در هتل هما برگزار شد.

به گزارش خبرنگار صدای بورس، در این نشست، محمد باقر فاضلیان رئیس هیئت مدیره شرکت اعلام کرد: با وجود تمامی مشکلات، محدودیت‌ها و شرایط خاص کشور، در سایه راهبری هلدینگ پدیده شیمی پایدار اکنون پرفروش‌ترین برند محصولات شوینده را در کشور در اختیار داریم و در سال ۹۸ به فروشی افزون بر ۱۰ هزار میلیارد ریال دست خواهیم یافت.

به گفته مدیرعامل شرکت پدیده شیمی قرن، این شرکت در سال 95 سود عملیاتی به اندازه 69 میلیارد تومان داشته که این روند رو به رشد تا سال 98 ادامه دارد بوده است. "قرن" در سال 98 تاکنون به سود عملیاتی 292 میلیارد تومانی رسیده است.

وی همچنین خبر داد: در حال حاضر بیش از ۳۰ نفر از متخصصین کشور در واحد تحقیق و توسعه ما مشغول فعالیت هستند و به زودی دومین مرکز تحقیق و توسعه ما افتتاح خواهد شد و در دو مرکز و تحقیق و توسعه کار خواهیم کرد.

در ادامه سجاد پورآرین عضو هیئت مدیره شرکت ضمن ارائه تاریخچه‌ای به بیان چشم‌انداز شرکت از سال ۸۹ تاکنون پرداخت و گفت: چشم‌انداز شرکت پدیده شیمی قرن افزایش سقف فروش رهبری بازار داخلی و شناخته شدن به عنوان قطب تولیدی محصولات شوینده و بهداشتی در کشورهای منطقه است.

وی در ادامه افزایش رضایتمندی مشتریان از طریق شناسایی، برآورده‌سازی نیازمندی آنها و بهبود سطح کمی و کیفی محصولات با هدف ارتقای بهداشت خانه و خانواده را از ماموریت‌های مهم این شرکت دانست. او همچنین افزود: شرکت پدیده شیمی قرن مالک ۴۲/۷ درصد سهام شرکت پدیده شیمی جم است که تولیدکننده مواد اولیه مورد نیاز این شرکت است.

شرکت پدیده شیمی قرن در رابطه با محصولات بهداشت خانه و البسه و محصولات بهداشت فردی از جمله بهداشت پوست و مو به تولید محصول می‌پردازد.

در رابطه با عرضه اولیه این شرکت، طبق اعلام محمود گودرزی معاون بازار شرکت بورس تهران، 10 درصد از سهام شرکت پدیده شیمی قرن در چهارشنبه 30 بهمن ماه عرضه می‌شود.

به این ترتیب مقرر شد 100 میلیون سهم "قرن" با محدوده قیمت 1600 تا 1700 تومانی هر سهم و سهمیه 100 سهمی هر کد حقیقی و حقوقی از طریق کارگزاری بانک ملی در بازار دوم بورس تهران عرضه اولیه شود.

پدیده شیمی قرن که نوزدهمین شرکت پذیرش‌شده در بورس در سال جاری به‌شمار می‌رود، دارای 523 نفر نیروی انسانی و از زیرمجموعه‌های شرکت پدیده شیمی پایدار (مالک 100 درصدی سهام) و واحد نهایی گروه صنعتی گلرنگ است.

در ادامه جلسه، طبق گفته اعضای هیئت مدیره، تغییر نام و برند «اکتیو» به «قرن» به خواست هیئت مدیره شرکت نبود بلکه با در نظر گرفتن نکاتی همچون خارجی بودن نام اکتیو و اینکه اکتیو نام برند است و نه اسم، هیئت مدیره بورس تصمیم به تغییر این نام گرفت و هیئت مدیره شرکت نیز به این تصمیم احترام گذاشت.

جعفری ضمن تاکید بر شرایط خاص کشور، تحریم‌ها را سبب خیر دانستند و این چنین گفتند: باتوجه به اینکه کشور در شرایط تحریمی است، اما شرکت‌های بورسی از اوضاع خوبی برخوردارند. در رابطه با محصولات شوینده هم موضوع تحریم‌ها تا حدودی سبب خیر شده زیرا واردات را بسیار کاهش داده و فعالیت رقبای خارجی را بسیار محدود کرده و این قضیه منجر به افزایش فروش محصولات داخلی شده است.

در انتها در رابطه با افزایش نرخ محصولات نیز تاکید کردند: اختیار قیمت‌گذاری در این صنف به انجمن واگذار شده و به‌طور معمول سال‌هایی که با افزایش ناگهانی ارز روبه‌رو نباشیم، در یک مرحله ۱۵ تا ۲۰ درصد افزایش قیمت داریم اما در برخی از سال‌ها همانند ۹۷ در ۳ مرحله افزایش قیمت داشتیم.

طی سال جاری، سهام 18 شرکت سرمایه‌گذاری صدر تامین، کشت و صنعت شریف آباد، ژلاتین کپسول، پلی پروپیلن جم، سیمرغ، دارویی ره آورد تامین، پتروشیمی نوری، پخش هجرت، غلتک‌سازان سپاهان، جنرال مکانیک، نیلی صنعت کرمان، توسعه مولد نیروگاهی جهرم، فولاد سپید فراب کویر، توزیع داروپخش، سرمایه‌گذاری آوای نوین، ذوب روی اصفهان، کلر پارس و توسعه مالی مهر آیندگان عرضه اولیه شده است.

کد خبر 411684

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =