پذیره‌نویسی واحدهای صندوق فیروزه

پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه از امروز به مدت ۶ روز کاری آغاز شد.

به گزارش صدای بورس، روز یکشنبه جلسه نشست خبرنگاران با مدیرعامل و دیگر اعضای شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه برگزار شد. در این نشست، رادمان ربیعی معاون سرمایه‌گذاری شرکت و مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه ضمن صحبت از فعالیت‌های یکساله و پیشینه شرکت، از پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه از امروز به مدت ۶ روز کاری (تا ۲۸ بهمن ماه) در فرابورس ایران خبر داد.

صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه از سال ۸۴ با هدف جذب سرمایه‌گذار خارجی در بازار بورس ایران آغاز به کار کرد و چند صندوق سرمایه‌گذاری در خارج از ایران ثبت کرد تا به فرآیند جذب سرمایه‌گذار خارجی برای بازار سرمایه کشور کمک کنند. امروزه بالغ بر ۷۵ درصد کار سرمایه‌گذاری‌های خارجی که در بورس تهران انجام شده توسط گروه فیروزه مدیریت می‌شود و فعالیت داخلی شرکت طی این سال‌ها در زمینه تاسیس صندوق‌های سرمایه‌گذاری، مشاوره مالی به استارت‌آپ‌ها، خدمات کارگزاری، خدمات سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاری مستقیم بوده است‌.

در این نشست، مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری ایران و فرانسه تاکید کرد: واحدهای سرمایه‌گذاری صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه با نماد «ونچر» به فروش خواهد رسید و حوزه فعالیت این صندوق با سرمایه ۵۰۰ میلیارد ریالی، فناوری اطلاعات و ارتباطات است‌.

ربیعی، دسترسی به بهترین فرصت‌های استارت‌آپی و فرصت‌های تکنولوژی با پتانسیل رشد بالا، سود سرمایه‌ای از طریق ایجاد ارزش افزوده، تنوع سرمایه‌گذاری در مقایسه با سرمایه‌گذاری‌های معمول در سهام و اوراق با درآمد ثابت و حمایت از کارآفرینان را جزو اهداف مهم صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه فیروزه دانست‌.

بر اساس اطلاعیه منتشر شده، تعداد واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی این صندوق ۱۵۰ هزار واحد و قیمت مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری یک میلیون ریال تعیین شده که نحوه تسویه و پایاپای به صورت T+۲ خواهد بود؛ به این معنی که تسویه و پایاپای ناشی از معامله واحدهای سرمایه‌گذاری این صندوق، دو روز پس از انجام و قطعی شدن معامله صورت می‌پذیرد.

دوره فعالیت صندوق فیروزه مطابق با پایان عمرصندوق‌ها ۷ ساله ارزیابی شده و ۱۰ درصد از ارزش مبنای هر واحد سرمایه‌گذاری توسط خریدار پرداخت می‌شود؛ ۹۰ درصد باقی‌ مانده توسط دوستانی که در کنار ما در پذیره‌نویسی شرکت می‌کنند، تهیه می‌شود و درصورتی‌که در آینده مبالغ آتی را پرداخت نکنند، واحدهای خریداری شده آنها  در سیستم به حراج گذاشته می‌شود.

لازم به اشاره است که در این پذیره‌نویسی حداقل تعداد واحد قابل خریداری توسط هر کد معاملاتی حقیقی و حقوقی، یک هزار واحد سرمایه‌گذاری در نظر گرفته شده و برای آن سقفی به عنوان حداکثر واحد سرمایه‌گذاری تعیین نشده است.

رادمان ربیعی استراتژی گروه صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه  فیروزه را  سرمایه‌گذاری در شرکت‌های تکنولوژی محور، استارت‌آپی و شرکت‌هایی که حداقل قابلیت رشد ارزش تا ۵۰ میلیارد تومان را داشته باشند، دانست و گفت: طبق پیش‌بینی‌ها، بازدهی مورد انتظار ما حدود ۱۰ برابر است و با توجه به همین شرکت‌ها باید قابلیت رشد تا ارزش ۱۰ برابر را در پیش‌بینی‌های خود داشته باشند. در همین راستا باید قابلیت مقیاس پذیری و بازار بزرگی داشته باشند تا بتوانند ورود پیدا کنند و در شرایطی که بازار کوچک را انتخاب کنند حداقل باید در بازار خود تاثیر لازم و عملکرد مثبت را داشته باشند.

وی همچنین ادامه داد: از ابتدای کار که مرحله بذری است و عموما توسط دوستان و خانواده تامین می‌شود تا مرحله نهایی که بانک‌ها و شرکت‌ها به صورت استراتژیک اقدام به خرید سرمایه می‌کنند، سرمایه‌گذاری‌های خطرپذیر (vc) در مرحله رشد قرار می‌گیرند، صندوق جسورانه فیروزه در همین مراحل ورود پیدا می‌کند و بازدهی بین ۸ تا ۱۰ برابر را برای سرمایه‌گذاری‌هایی که انجام می‌دهد، متصور است.

شرکت کارگزاری فیروزه آسیا، کارگزار پذیره‌نویسی این صندوق معرفی شده است و در صورت عدم پذیره‌نویسی واحدهای سرمایه‌گذاری قابل پذیره‌نویسی، مؤسسین می‌توانند با موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار، دوره پذیره‌نویسی را تمدید کنند.

در صورت عدم تکمیل عملیات پذیره‌نویسی و عدم صدور واحد سرمایه‌گذاری برای پذیره نویسان، وجوهی که توسط آنان به حساب صندوق در شرف تأسیس واریز شده است حداکثر طی ۵ روز کاری پس از پایان دوره پذیره‌نویسی به حساب کارگزاری‌شان بازگردانده خواهد شد.

کد خبر 411611

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =