رکورد سود «فروی» شکسته می‌شود

رکورد سود شرکت در سال گذشته و به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. امسال با فروش سه ماهه چهارم طبق برنامه، به نظر می‌رسد این رقم دست‌کم با رشد ۵۰ درصدی همراه شود.

بهنام حسین‌زاده، عضو هیات مدیره گروه صنعتی باما به‌عنوان سهامدار عمده شرکت ذوب روی اصفهان در گفت‌وگو با صدای بورس:

- مهمترین برنامه‌های شرکت ذوب روی اصفهان، تامین مواد و تغلیظ اولیه از طریق طرح توسعه در کوره‌های ولز و حفظ سطح تولید است. همچنین امکان استفاده از کنسانتره‌های سولفور مدنظر است.

- تولید شرکت ذوب روی اصفهان در سال‌های گذشته بین هشت هزار تا ۹۵۰۰ تن بوده است و امسال به‌طور قطع به ۹۵۰۰ تن تولید خواهیم رسید. این شرکت همواره سودآور بوده و به‌طور معمول اگر نوسان خاصی در قیمت‌های جهانی در طول سال رخ نداده باشد، با رشد سودآوری همراه بوده است. رکورد سود شرکت در سال گذشته و به میزان ۱۰۰ میلیارد تومان بوده است. امسال با فروش سه ماهه چهارم طبق برنامه، به نظر می‌رسد این رقم دست‌کم با رشد ۵۰ درصدی همراه شود.
- چه در دوره تحریم و چه غیر از آن، مقاصد صادراتی با توجه به هزینه‌های حمل به‌طور معمول مقاصد منطقه‌ای است. با توجه به مقدار تولید شرکت و سهم آن از کل شمش روی تولیدی از کشور که حدود پنج درصد است، نگرانی برای فروش کالا نداریم و حجم به میزانی نیست که با وجود تحریم‌ها توانایی فروش نداشته باشیم. ضمن آنکه از نظر تامین بازار داخل، با توجه به متمرکز بودن مجموعه در بخش‌های مختلف هلدینگ، نسبت به سایر تولیدکنندگان برتری داریم. سال گذشته سهم بازار داخل را افزایش دادیم و کاهش فروش را از این طریق جبران کردیم.

کد خبر 411475

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =