چادرملو  شش هزار میلیارد ریال درآمد ساخت

شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو در گزارش عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ آذر ماه ۹۸، از شناسایی درآمد فروش حدود شش هزار میلیارد ریال در این ماه خبر داد. همچنین محصول فولاد با ثبت درآمد فروش به مبلغ دو هزار میلیارد ریال، سهم حدود ۳۷ درصدی در درآمدهای این مجموعه بر جای گذاشت. بر اساس این گزارش، "کچاد" در آذر سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ بیش از یک میلیون و ۱۶۰ هزار تن انواع محصول تولید کرد و از محل عرضه حدود یک میلیون تن از تولیداتش بالغ بر شش هزار میلیارد ریال درآمد بدست آورد.

رکوردداری  محصول فولاد برای در آمد زایی

بررسی جدول تولید و فروش محصولات تولیدی شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو از سهم موثر محصول فولاد در درآمدهای این مجموعه در آذر ماه امسال حکایت دارد. به طوریکه در این ماه حدود ۸۷ هزار و ۵۳۸ تن محصول فولاد تولید شده که ۶۰ هزار و ۴۹۳ تن از آن به بالاترین قیمت فروش نسبت به سایر محصولات تولیدی شرکت یعنی به نرخ ۳۶ میلیون و ۹۰۶ هزار ریال به ازای هر تن عرضه شد و در نهایت بیش از دو هزار و ۲۳۲ میلیارد ریال درآمد برای "کچاد" محقق ساخت. گفتنی است این رقم معادل ۳۷ درصد از درآمد شش هزار میلیارد ریالی این مجموعه در ماه گذشته به شمار می‌رود.

بیش از 69 هزار میلیارد  ریال در آمد زایی
بر اساس اطلاعات موجود، از ابتدای سال مالی جاری تا پایان آذر ماه بیش از ۱۱ میلیون و ۴۵۸ هزار تن انواع محصول توسط شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو تولید شده و حدود ۱۰ میلیون و ۴۴۶ هزار تن از آن در بازار عرضه شده است تا "کچاد" به درآمد فروش ۶۹ هزار و ۶۴۶ میلیارد ریالی دست یابد.

بالاترین مبلغ و  نرخ فروش محصولات
طبق اطلاعات جدول زیر، محصول فولاد در این دوره عملکرد نیز بیشترین درآمد فروش را برای شرکت به ثبت رسانده است و در کنار آن به بالاترین قیمت در بازار عرضه شده است.
 آنچنان که، در دوره مورد بررسی حدود ۷۵۰ هزار تن از این محصول تولید شده و عرضه ۷۰۲ هزار و ۶۳۵ تن از آن به قیمت ۳۷ میلیون و ۸۰۱ هزار ریال به ازای هر تن به کسب درآمد فروش به مبلغ ۲۶ هزار و ۵۶۰ میلیارد ریال برای "کچاد" منجر شده است.

 روند صعودی معاملات
 بر اساس این گزارش ، هشت درصد رشد قیمت سهام در جریان معاملات سهام شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو در بازار سرمایه طی ماه گدشته ثبت شده است. ارزش هر سهم شرکت در این ماه از چهار هزار و ۹۶۳ ریال به پنج هزار و ۵۲۷ ریال افزایش یافته است. علاوه بر این، ارزش بازار سهام شرکت از ۲۱۸ هزار و ۳۷۲ میلیارد ریال به ۲۴۳ هزار و ۱۸۸ میلیارد ریال ارتقا یافته است.این گزارش می‌افزاید، اولین روز معاملات سهام شرکت معدنی و صنعتی چادر ملو در بازار سرمایه طی آذر ماه امسال با معامله حدود پنج میلیون سهم به ارزش ۲۵ میلیارد ریال سپری شده است و در آخرین روز معاملاتی آن در ماه مذکور بیش از ۲۴ میلیون و ۷۱۵ هزار سهم "کچاد" میان اهالی بازار سرمایه معامله شده است که ارزشی به مبلغ بیش از ۱۳۶ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال را در بازار سرمایه رقم زده است.

  • شماره 338 هفته نامه اطلاعات بورس- صفحه 7
کد خبر 411174

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =