بازار متعادل می‌شود

مدیرعامل فرابورس با بیان اینکه تصمیم در مورد تغییر دامنه نوسان در بازار حق سازمان بورس است، گفت: وضعیت بازار مقطعی بوده و بازار به زودی مانند گذشته به وضعیت تعادلی بازار برمی‌گردد.

به گزارش صدای بورس، علی هامونی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره کاهش دامنه مجاز قیمتی سهم‌ها از پنج به دو درصد، اعلام کرد: امروز خریداران حقیقی در کنار خریداران حقوقی از بازار حمایت کردند و بسیاری از صف‌های فروش جمع شد. این اتفاق در وضعیت خاص رخ می‌دهد و در بازار پایه پیش از این شاهد این اتفاق بودیم. تغییر دامنه نوسان در راستای اختیارات سازمان بورس است. با توجه به اتفاقات چند روز گذشته این تصمیم گرفته شده است که سهام‌داران نیز از این تصمیم رضایت داشتند.

وی با تاکید بر اینکه دولت نقشی در این تصمیم نداشته است، افزود: اخذ چنین تصمیمی در اختیار هیات مدیره سازمان بورس است.

مدیرعامل فرابورس در آینده درمورد آینده بازار سرمایه پیش‌بینی کرد که شرایط بازار اکنون مقطعی است و بازار به زودی مانند گذشته به شرایط تعادلی بازار برمی‌گردد و می‌تواند رشد خود را ادامه دهد.

هامونی درمورد وضعیت امروز بازار نیز توضیح داد: امروز با وجود شرایط خاصی که در بازار بود، در دقایق آخر بازار مطلوب شد و تقاضا در برخی نمادها پیشی گرفت و بسیاری از صف‌های فروش در بازار جمع شد. پیش‌بینی من این است که ابتدای هفته آینده را با بازار تعادلی شروع کنیم. ضمن اینکه خریداران حقیقی در کنار خریداران حقوقی از بازار حمایت کردند و حضور پررنگی داشتند.

وی ادامه داد: در هر دو بورس جمعا بالغ بر ۳۱۰۰ میلیارد تومان معامله در اوراق بهادار ثبت شد. سهم حقیقی‌ها در بورس تهران ۴۰ درصد و در فرابورس ۵۰ درصد بود و حقوقی‌ها هم حمایت بی‌سابقه‌ای از بازار داشتند.

کد خبر 411137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 11 =