۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴

معرفی صندوق‌های پربازده هفته

شیما شفقی؛ کارشناس ارزش‌گذاری، مشاور سرمایه¬گذاری تأمین سرمایه نوین
معرفی صندوق‌های پربازده هفته

بررسی عملکرد ۶۱ صندوق سرمایه¬گذاری در هفته منتهی به پانزدهم دی ماه نشان می¬دهد که متوسط بازدهی صندوق‌ها ۰.۹۸- درصد بوده است. ۲۵ صندوق بازدهی بیشتری از شاخص کسب کرده‌اند.

در مدت زمان مذکور، صندوق مشترک آسمان یکم با کسب بازدهی ۱.۵۱ درصد پربازده­ترین صندوق بوده است. این صندوق ۱۶ درصد از سرمایه ۱۸۳ میلیارد ریالی خود را در صنعت فلزات اساسی، ۱۵ درصد در صنعت محصولات شیمیایی، ۱۱ درصد در صنعت مواد و محصولات دارویی، ۷ درصد در صنعت ماشین آلات و تجهیزات، ۶ درصد در صنعت ماشین آلات و دستگاه‌های برقی و ۴۵ درصد در سایر صنایع سرمایه‌گذاری کرده است.  صندوق آوای سهام کیان با کسب بازدهی ۱.۱۶ درصد، دومین صندوق با بیشترین بازدهی است. این صندوق ۲۰ درصد از سرمایه ۲۵۱۶ میلیارد ریالی خود را در صنعت محصولات شیمیایی، ۱۸ درصد در صنعت فلزات اساسی، ۱۳ درصد در صنعت سیمان، آهک و گچ، ۸ درصد در صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی، ۸ درصد در صنعت واسطه‌گری‌های پولی و مالی و ۱۸ درصد در سایر صنایع سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق سرمایه‌گذاری همیان سپهر نیز با کسب بازدهی ۱.۰۳ درصد سومین صندوق با بیشترین بازدهی است. این صندوق ۱۵ درصد از سرمایه ۴۰۳ میلیارد ریالی خود را در صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری، ۱۵ درصد در صنعت فرآورده‌های نفتی، کک و سوخت هسته‌ای، ۱۴ درصد در صنعت محصولات شیمیایی، ۱۱ درصد در صنعت فلزات اساسی، ۸ درصد در صنعت سایر محصولات کانی غیرفلزی و ۳۲ درصد در سایر صنایع سرمایه‌گذاری کرده است.

از طرف دیگر صندوق سپهر آتی خوارزمی نیز با کسب بازدهی ۴.۹۸- درصد کم بازده‌ترین صندوق بوده است. این صندوق ۶۵ درصد از سرمایه ۵۸۳ میلیارد ریالی خود را در صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری و ۱۹ درصد در صنعت سرمایه‌گذاری‌ها سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق سرمایه‌گذاری مشترک یکم سامان  با کسب بازدهی ۴.۰۵- درصد در مکان دوم صندوق‌های کم بازده قرارگرفته است. این صندوق ۱۴ درصد از سرمایه ۲۷۹ میلیارد ریالی خود را در صنعت محصولات شیمیایی، ۱۳ درصد در صنعت خودرو و ساخت قطعات، ۱۲ درصد در صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری، ۹ درصد در صنعت ساخت محصولات فلزی، ۸ درصد در صنعت شرکت‌های چند رشته‌ای صنعتی و ۳۸ درصد در سایر صنایع سرمایه‌گذاری کرده است. صندوق توسعه صادرات با کسب بازدهی ۳.۸۹- درصدی در مکان سوم صندوق‌های کم بازده بوده است. این صندوق ۲۳ درصد از سرمایه ۱۳۸ میلیارد ریالی خود را در صنعت خودرو و ساخت قطعات، ۱۷ درصد در صنعت محصولات شیمیایی، ۱۵ درصد در صنعت فلزات اساسی، ۱۱ درصد در صنعت بانک‌ها و موسسات اعتباری، ۸ درصد در صنعت لاستیک و پلاستیک، و ۱۹ درصد در سایر صنایع سرمایه‌گذاری کرده است.

صندوق‌های با بیشترین بازدهی

صندوق

عمر

تعداد واحد

NAV

بازده

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک آسمان یکم

      ۲,۶۹۳

           ۸,۱۸۷

  ۲۰,۷۹۷,۶۴۷

۱.۵۱%

آوای سهام کیان

      ۱,۰۶۵

       ۲۹۱,۹۸۰

    ۸,۶۲۰,۱۲۸

۱.۱۶%

همیان سپهر

      ۱,۹۸۹

       ۱۲۸,۶۹۴

    ۳,۱۳۳,۶۶۴

۱.۰۳%

صندوق سرمایه‌گذاری بانک توسعه تعاون

      ۲,۷۹۹

         ۴۴,۸۵۷

  ۱۶,۳۷۳,۱۰۱

۰.۸۵%

صندوق سرمایه‌گذاری گنجینه رفاه

      ۳,۴۷۲

         ۴۱,۲۶۳

  ۱۹,۹۵۵,۱۳۳

۰.۶۹%

صندوق‌های با کمترین بازدهی

صندوق

عمر

تعداد واحد

NAV

بازده

سپهر آتی خوارزمی

      ۱,۳۵۲

       ۲۴۲,۰۷۴

    ۲,۴۰۹,۱۳۵

۴.۹۸%-

مشترک یکم سامان

      ۳,۱۲۲

         ۳۴,۷۳۰

    ۸,۰۵۸,۱۷۰

۴.۰۵%-

توسعه صادرات

      ۳,۱۶۰

           ۹,۰۴۴

  ۱۵,۳۲۴,۶۳۹

۳.۸۹%-

صندوق سرمایه‌گذاری مشترک صبا

      ۳,۵۸۵

         ۳۳,۶۱۲

  ۱۱,۸۳۷,۴۰۷

۳.۴۶%-

مشترک رشد سامان

      ۲,۱۵۵

       ۱۴۱,۷۱۰

    ۳,۸۳۸,۸۲۹

۳.۱۸%-

کد خبر 411121

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 1 =