نقد کردن سهام و نگهداشتن پول توصیه نمی‌شود

ترور سردار سلیمانی توسط دولت آمریکا که به تجربه ثابت کرده است کوچکترین ارزشی برای حقوق بین‌الملل و حقوق بشر قائل نیست برای کشور ما و جهان بسیار مهم است. همسایگان ما بزودی خواهند دید فقدان وی تا چه اندازه بر آرامش و امنیتشان تأثیر منفی خواهد گذاشت.

آنچه به بازار سرمایه مربوط می‌شود این است که سطح ریسک سودآوری شرکت‌ها، در گذشته با اتفاقات اخیر در منطقه خلیج فارس مثل حمله به شرکت آرامکو و سرنگون کردن پهباد جاسوسی آمریکا، در سطح بالایی بود و از آنجا که معتقدیم سیستم امنیتی ایران قدرت پیشبرد استراتژی خود را کم و بیش طبق گذشته خواهد داشت و همچنین استراتژی همه طرفین درگیر، کماکان مبتنی بر احتراز از جنگ است، بنابراین بر این باوریم بازار سرمایه با ریسک بسیار بیشتری نسبت به هفته گذشته مواجه نیست.

توجه به این نکته اساسی است که اگر ریسک سیاسی و امنیتی بالا رفته باشد، ابزارهای با درآمد ثابت (صندوق‌های سرمایه‌گذاری با درآمد ثابت و سپرده بانکی) جذابیتشان به مراتب بیش از بورس کاهش یافته است. بنابراین نقد کردن سهام بورسی و نگهداشتن پول در ابزارهای بادرآمد ثابت توصیه نمی‌شود.

ممکن است عده‌ای اعتقاد داشته باشند بازار قبل از این هم گران شده بود. معتقدیم اصلاح قیمت‌های مربوط به تاریخ قبل از این اتفاق، نباید امروز انجام شود. همچنین شرکت‌های پایه‌ای ایرانی ارزنده هستند. برگ سهم شرکت ایرانی را به برگ سبز دلار ترجیح می‌دهیم. بدین ترتیب گروه کیان محکم در بازار خواهد ایستاد.

کد خبر 411103

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =