« فخوز» ۱۳ هزار میلیارد ریال درآمد محقق ساخت

فولاد خوزستان به تازگی با انتشار نامه شفاف سازی روی سامانه کدال موضوع ادغام شـرکت فرعی گنجینه پردیس در شرکت چند وجهی فولاد لجستیک را افشا کرد.

 فولاد خوزستان به تازگی با انتشار نامه شفاف سازی روی سامانه کدال موضوع ادغام شـرکت فرعی گنجینه پردیس در شرکت چند وجهی فولاد لجستیک را افشا کرد.
تولید و فروش یک ماهه منتهی به پایان آبان
«فخوز» با سرمایه حدود ۱۹ هزار میلیارد ریال در گروه فولاد فعالیت می‌کند و محصولاتی همچون بلوم و بیلت داخلی و صادراتی، اسلب صادراتی و گندله تولید می کند. البته در دوره عملکرد یک ماهه منتهی به ۳۰ آبان ماه امسال ،حدود ۸۳۱ هزار و ۲۸۴ تن انواع محصول در شرکت فولاد خوزستان تولید شد.
همچنین با عرضه ۳۸۹ هزار و ۶۵۷ تن از تولیدات شرکت، درآمدی به مبلغ بیش از ۱۳ هزار و ۶۶۷ میلیارد ریال تحقق یافت. 

بالاترین مبلغ و نرخ فروش محصولات
بررسی گزارش عملکرد فولاد خوزستان در آبان سال مالی منتهی به ۲۹ اسفند ماه ۹۸ بیانگر این مطلب است که دو محصول بلوم و بیلت صادراتی و نیز ورق به ترتیب عنوان پردرآمد ترین و گران ترین محصول «فخوز» را به خود اختصاص داده اند.طبق اطلاعات جدول زیر، درآمد فروش بلوم و بیلت صادراتی در ماه گذشته بالغ بر پنج هزار و ۵۶۲ میلیارد ریال محاسبه می‌شود که از محل عرضه ۱۴۲ هزار و ۸۵۸ تن از تولیدات به قیمت ۳۸ میلیون و ۹۴۰ هزار ریال به ازای هر تن بدست آمده است. 
همچنین ۹۹۰ تن از تولیدات محصول ورق به نرخ ۵۴ میلیون و ۹۸۳ هزار ریال به ازای هر تن در بازار فروش محصولات عرضه شده است و درآمد بیش از ۵۴ میلیارد ریالی را برای «فخوز» محقق ساخته است.

۱۰۲ هزار میلیارد ریال درآمد زایی 
 بر اساس این گزارش ، فعالیت فولاد خوزستان از ابتدای سال مالی جاری تا تاریخ ۳۰ آبان ماه همان سال با تولید شش میلیون و ۷۵۰ هزار تن انواع محصول و عرضه دو میلیون و ۷۴۵ هزار تن از تولیداتش پایان یافت که این امر در نهایت به تحقق حدود ۱۰۲ هزار میلیارد ریال درآمد منجر شد.

بلوم و بیلت صادراتی صدر نشین فروش و در آمدزایی 
بر اساس این گزارش، دو محصول بلوم و بیلت صادراتی و نیز ورق در دوره عملکرد از ابتدای امسال تا پایان آبان ماه همچون عملکرد ماه گذشته به ترتیب بیشترین درآمد فروش و بالاترین نرخ فروش محصولات را برای این مجموعه فعال در گروه فولاد رقم زده اند. آنچنان که، درآمد فروش بلوم و بیلت صادراتی از محل فروش ۹۸۳ میلیارد و ۲۸۴ میلیون ریال از این محصول بالغ بر ۴۰ هزار میلیارد ریال محاسبه می‌شود. 
همچنین حدود ۱۹ هزار تن ورق در ماه گذشته به قیمت ۵۶ میلیون و ۸۹۵ هزار ریال به ازای هر تن در بازار عرضه شد و درآمد حدود یک هزار میلیارد ریالی را برای این مجموعه ثبت کرد. 

  • شماره۳۳۴ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۱۴
کد خبر 410747

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 11 =