رشد ۲۵۰ درصدی ارزش سهام افق کوروش

در شرایط کنونی تعداد فروشگاه‌ها به ۱۷۷۳ واحد رسیده است .همچنین در حال حاضر افق کوروش، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای ایران است که بالاترین میزان تخفیفات را (حدود ۱۸ درصد) به مشتریان می‌دهد.

در نشست خبری هفته گذشته مدیران ارشد فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش به مناسبت ششمین سالگرد تاسیس این مجموعه  اعلام شد بر اساس  برنامه افزایش سرمایه اعلام شده، سرمایه شرکت از ۱۰۰ میلیارد به ۳۰۰ میلیارد تومان افزایش می‌یابد.
 حسین صبوری، قائم مقام مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش با اشاره به اینکه اولین فروشگاه افق کوروش در آذرماه ۹۲ افتتاح شد، اظهار داشت : در شرایط کنونی تعداد فروشگاه‌ها به ۱۷۷۳ واحد رسیده است .همچنین در حال حاضر افق کوروش، بزرگترین فروشگاه زنجیره‌ای ایران است که بالاترین میزان تخفیفات را (حدود ۱۸ درصد) به مشتریان می‌دهد. 

بیش از دو هزار میلیارد تومان تخفیف 
صبوری با اشاره به اینکه از۱۷۷۳ شعبه افق کوروش، ٦٦٥ فروشگاه فرانچایز است، افزود : این مجموعه تاکنون بیش از دو هزار میلیارد تومان به مشتریان خود تخفیف داده و اولین مجموعه‌ای است که سهام آن در بورس ارائه شده و میزان رشد سهام نیز ۲۵۰ درصد بوده است . 

 دستاورد حذف واسطه‌ها 
قائم مقام مدیرعامل فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش تاکید کرد: در سال‌های قبل فروشگاه‌های زنجیره‌ای به صورت محدود وجود داشتند اما اینکه چنین فعالیتی به صورت صنعت دربیاید، از زمان افتتاح فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش شکل گرفت. او ادامه داد: در GDP کشور سهم بازرگانی و واسطه بسیار بالا است اما فروشگاه‌های زنجیره‌ای توانستند با حذف واسطه‌ها سهم تولیدکننده را از تولید ناخالص ملی افزایش دهند و به افزایش تولید و اشتغال کمک کنند.همچنین تخفیف‌هایی که ارائه می‌دهیم کاملا بستر اقتصادی دارد؛ وقتی شرکت پخش بنکدار و خرده‌فروشی که هر کدام سود خود را داشتند، حذف شد و مصرف‌کننده به طور مستقیم از فروشگاه زنجیره‌ای خرید کرد، همین سهم واسطه‌ها تبدیل به تخفیفات می‌شود.

امکان حضور در دیگر کشورها
صبوری در رابطه با حضور در کشورهای همسایه گفت: با ایجاد تجارت ترجیحی بین ایران و اتحادیه اوراسیا و همچنین گسترش همکاری‌های ایران و سوریه، این مجموعه مطالعات خود را برای حضور در دیگر کشورها آغاز کرده است اما فعلا تا پایان سال جاری برنامه عملی برای افتتاح شعب خارجی نداریم.

 ارائه تخفیفات افق در اُکالا
همچنین در ادامه این نشست خبری، کاظم کلب‌خانی، مدیر فروشگاه اینترنتی اُکالا گفت: در زمان قطعی اینترنت و گران شدن بنزین، سیستم فروش اینترنتی ما اعم از سایت و اپلیکیشن فعال بود و هیچگونه اختلالی نداشت. 
کلب‌خانی افزود : سرورهای ما تماما داخلی هستند و با حجم بسیار بالاتر از این هم می‌توانند کار کنند. ضمن آنکه این مجموعه در راستای حمایت از مردم به رغم گران شدن بنزین کماکان حمل و نقل را رایگان انجام می‌دهد.
مدیر فروشگاه اینترنتی اُکالا با اشاره به اینکه در حال حاضر فروشگاه اینترنتی با بیش از پنج هزار قلم کالا در تهران، کرج و مشهد خدمات می‌دهد، خبر داد که تا پایان ماه جاری شهرهای کرمان، قم و سمنان نیز اضافه خواهند شد. ضمن آنکه سرویس شرکت در تهران از هفته گذشته به صورت شبانه‌روزی به مشتریان ارائه خدمات را مد نظر قرار داده اند. کلب‌خانی افزود: تنوع کالایی اُکالا هم اکنون به ۵۵۰۰ قلم کالا رسیده و سعی داریم تا تخفیفات ارائه شده در فروشگاه افق کوروش را نیز در اُکالا ارائه دهیم.

  • شماره۳۳۳ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۱۳
کد خبر 410584

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 9 =