سهامداران، «وبصادر» را به‌راحتی از دست ندهند

روند سهام بانک صادرات ایران با روند بسیاری از سهم‌ها در بازار سرمایه متفاوت است و سهامداران «وبصادر» وضعیت مطلوبی را در بازار در ماه‌های آینده تجربه خواهند کرد.

روند سهام بانک صادرات ایران با روند بسیاری از سهم‌ها در بازار سرمایه متفاوت است و سهامداران «وبصادر» وضعیت مطلوبی را در بازار در ماه‌های آینده تجربه خواهند کرد.
بهروز خدارحمی، مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات  با ارائه اطلاعاتی درخصوص آخرین وضعیت سهام وبصادر گفت: استراتژی ما در بانک صادرات همواره و خصوصاً در دوره مدیریت جدید، این بوده که بیش از توجه به فراز و فرود سهم، پارامترهای دیگری از جمله نقدشوندگی سهام را مورد اهمیت قرار دهیم، بنابراین حتی در بدترین شرایطی که بازار داشت، ترجیح دادیم نماد بسته نشود و سهم از نقدشوندگی نیفتد . این  موضوع همواره اولویت نخست ما بوده و به نظر به اندازه کافی سهامداران بانک صادرات ظرف یک‌سال و نیم اخیر آثار تحقق این هدف را مشاهده کرده‌اند.

ارزندگی سهم برمبنای عرضه و تقاضا
به گزارش روابط عمومی بانک صادرات به نقل از «تیتر ۲۰»، خدارحمی افزود: بخش دوم دغدغه این بود که معمولا سهامداران کلان و به تعبیری وابستگان بانک صادرات که سهم را حمایت می‌کنند، روی سفته‌بازی و فراز و فرودهای تیز و تندی که سهم را از ارزش ذاتی فاصله می‌دهد، مداخله مثبت یا منفی در بازار نداشته باشند و صرفاً نقش حمایتگری‌شان را به بهترین شکل انجام دهند. بنابراین تلاش کردیم ارزندگی سهم را عرضه و تقاضا در بازار تعیین کند.البته سهامداران فعال بازار هستند که تشخیص می‌دهند سهم چه زمانی روند صعودی در قیمت داشته و چه زمانی روند نزول قیمت به خود بگیرد تا مداخلات ثانویه در ارزش‌گذاری و روند رشد «وبصادر» رخ ندهد.وی به شرایط مطلوب سهام بانک صادرات در بازار سرمایه اشاره و تأکید کرد: به تصور در مقایسه با سایر بانک‌ها و شرایطی که بسیاری از صنایع در بازار دارند، در بلندمدت سهام بانک صادرات ایران شرایط بسیار مطلوب‌تری نسبت به حال حاضر خواهد داشت. 

سهمی بسیار خوش‌پتانسیل
مدیرعامل گروه مالی سپهر صادرات در خصوص پیش‌بینی شرایط «وبصادر» برای ۴ ماه پایانی سال، با تأکید بر اینکه سهام بانک صادرات سهام بسیار ارزشمندی است، گفت: استراتژی ما این است که به عنوان حمایتگر سهم، در فراز و فرودهای سهم نقش مداخله‌گر نداشته باشیم و نمی‌خواهیم نقشی متفاوت با جریان اصلی بازار ایفا کنیم، اما به جرأت می‌توان ادعا کرد «وبصادر» سهم بسیار خوش‌پتانسیلی است و نسبت به ارزش ذاتی هم ارزش قابل ملاحظه‌ای دارد. همچنین در نهایت معتقدیم که سهامداران باید به این جمع‌بندی برسند که «وبصادر» سهم ارزنده‌ای است و باید افزایش ارزش پیدا کند و به راحتی این سهم را از دست ندهند.

نقد شوندگی در حداقل زمان 
وی با اشاره به اینکه برای کسب سود واقعی در بازار سرمایه و خصوصاً درباره سهام «وبصادر» باید چشم‌انداز بلندمدت داشت، ادامه داد: چیزی که بخشی از سهامداران «وبصادر» به آن توجه  نمی‌کنند این است که در هر صنعت یا یک سهمی اگر بازار منفی شود ممکن است ارزش نقدشوندگی آن سهم بسیار متأثر شود، اما تجربه دوسال گذشته ما به اندازه کافی به سهامداران وفادار نشان داده که سهم «وبصادر» اینگونه نیست و در بدترین شرایط هم اگر سهامداری اراده کند سهم خود را بفروشد حداکثر در بازه زمانی ۲۴ تا ۴۸ ساعت این سهم می‌تواند تبدیل به نقد شود.

  • شماره۳۳۳ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۱۰
کد خبر 410582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 5 =