معافیت مالیاتی انتشار ۸۰ هزار میلیارد تومان انواع اوراق مالی اسلامی

در لایحه بودجه ۹۹ آمده است کارمزد تعهد پذیره نویسی انواع اوراق مالی اسلامی دولت قابل انتشار در سال ١٣٩٩ مشمول مالیات نمی‌شود.

به گزارش صدای بورس به نقل از خبرگزاری فارس، ، در بند ل لایحه بودجه ۱۳۹۹ کل کشور آمده است: اوراق و اسناد این تبصره و کارمزد تعهد پذیره نویسی اوراق مالی اسلامی دولت (منتشره در سال ١٣٩٩ ) مشمول مالیات نمی‌شود.

همچنین معاملات بین ارکان انتشار و دریافت‌ها و پرداخت‌های مربوط به انتشار اوراق موضوع این بند، صرف نظر از استفاده یا عدم استفاده از نهادهای واسط، مشمول معافیت‌ها و مستثنیات حکم ماده (١۴) قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور می‌شود.

 بر اساس جدول شماره ۲ پیوست لایحه بودجه ۹۹ کل کشور، درآمدهای واگذاری دارایی های سرمایه‌ای و واگذاری دارایی‌های مالی سال ۱۳۹۹ در شماره طبقه بندی ۳۱۰۱۰۰ آمده است، بند اول شامل منابع حاصل از فروش و واگذاری انواع اوراق مالی اسلامی به میزان ۸۰۰ هزار میلیارد ریال خواهد بود که طبق این لایحه معاف از مالیات خواهد شد.  

م- ١ -به منظور اجرای سیاست پولی و مدیریت نرخهای سود ( در راستای کنترل بلند مدت نقدینگی) و کنترل تورم و در راستای اجرای عملیات بازار باز و اعطای اعتبار در قبال وثیقه، به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران اجازه داده می‌شود به تدریج بدهی بانکها و موسسات اعتباری (شامل خط اعتباری و اضافه برداشت) را وثیقه دار نماید به گونه‌ای که در پایان سال حداقل پنجاه (٥٠%) درصد بدهی بانک ها و موسسات اعتباری به بانک مرکزی توثیق به اوراق بدهی منتشره به خزانه باشد.

سازمان بورس اوراق بهادار مکلف به همکاری در توثیق اوراق بدهی خزانه نزد بانک مرکزی است.

٢ -بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجاز است با تصویب شورای پول و اعتبار بابت درصدی از سپرده‌های قانونی بانک‌ها و موسسات اعتباری، اوراق مالی اسلامی منتشره از سوی دولت را بپذیرد.

کد خبر 410571

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 0 =