افشا به موقع اطلاعات مالی بیش از ۹۰ درصد شرکت‌های بورسی

۹۱ درصد شرکت‌ها به موقع اطلاعات مالی خود را افشا کرده، هشت درصد به صورت ناقص و یک درصد از افشای اطلاعات خودداری می‌کنند.

به گزارش صدای بورس به نقل از ایرنا،‌ در مراسم بزرگداشت روز حسابدار رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: ۹۱ درصد شرکت‌ها به موقع اطلاعات مالی خود را افشا کرده، هشت درصد به صورت ناقص و یک درصد از افشای اطلاعات خودداری می‌کنند.

شاپور محمدی روز سه‌شنبه، افزود: حسابداران و حسابرسان پایه و اساس شفافیت در بازار سرمایه محسوب می شوند و بیش از ۶۰۰ شرکت، ۶۵۰ نهاد مالی و ۴۰۰ شرکت غیر بورسی، اطلاعات مالی و صورت‌های مالی خود را در سامانه کدال سازمان بورس منتشر می‌کنند.


رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار افزود: همه مردم به این وسیله در شرایط برابر می‌توانند اطلاعات و صورت‌های مالی شرکت‌ها را مشاهده و بررسی کنند.
 محمدی اضافه کرد: اکنون شرکت‌ها باید چهار بار در سال صورت‌های مالی و ۱۲ بار گزارش تولید و فروش خود را به سامانه ارائه دهند و در گام بعدی برنامه افزایش کیفیت اطلاعات مالی شرکت‌ها در دستور کار است.

 وی موضوع افزایش شفافیت اطلاعات را در بورس خاطرنشان ساخت و گفت: ابتدای فعالیتم ۴۳ درصد شرکت‌ها، اطلاعات مالی خود را به موقع و ۲۳ درصد به شکل ناقص و بقیه نیز هیچ صورت مالی ارائه نمی‌کردند، اما  با پیگیری‌های انجام شده اکنون ۹۱ درصد شرکت‌ها به موقع اطلاعات مالی خود را افشا می‌کنند.

 محمدی گفت: علاوه بر افشای به موقع اطلاعات باید به کیفیت توجه داشت که در این مرحله حسابداران می‌توانند کمک کرده و کیفیت گزارشگری را ارتقا دهند.


رییس سازمانش بورس و اوراق بهادار به موضوع حاکمیت شرکتی اشاره کرد و گفت: سال گذشته سازمان بورس، اصول حاکمیت شرکتی را ابلاغ کرد که امسال اجرا می‌شود.

وی تصریح کرد: کنترل داخلی شرکت ها بسیار مهم است،  زیرا در فاصله تدوین دو صورت مالی، دوره‌ای است که امکان تخلف در آن وجود دارد.
 رییس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به تعامل سازمان بورس با حسابداران، گفت: مدارک و سوابق حسابداران پیوسته مورد بررسی قرار می‌گیرد تا کیفیت گزارشگری در بورس بالا رود.

کد خبر 410500

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =