سود خالص ۴۰۰میلیارد تومانی"وصنعت"

درآمد عملیاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و تجارت در سال مالی گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان بوده که در ۳۱ مرداد ماه امسال این درآمد به عدد ۳۹۷ میلیارد تومان رسیده است و نشان از رشد ۲۶۰درصدی دارد.سود خالص این شرکت حدود ۴۰۰میلیارد تومان بوده است.

به گزارش صدای بورس مجمع عمومی عادی  سالانه سال مالی منتهی به ۳۱ مرداد ماه ۱۳۹۸ شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و  تجارت  امروز با حضور بیش از ۸۰ درصد سهامداران برگزار شد.

درآمد عملیاتی شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و  تجارت در سال مالی گذشته ۱۱۰ میلیارد تومان بوده   که در ۳۱ مرداد ماه امسال این درآمد به عدد ۳۹۷ میلیارد تومان رسیده است و نشان از رشد ۲۶۰درصدی دارد.

در سال مالی منتهی به ۱۳۹۸/۰۵/۳۱هزینه فروش و اداره عمومی شرکت حدود ۱۳میلیارد تومان بوده و سود عملیاتی هم در این مدت، ۳۸۳ میلیارد تومان شده است که نشان از رشد ۲۸۶ درصدی دارد.

سود خالص شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و  تجارت  هم در این جلسه حدود ۴۰۰میلیارد تومان اعلام شد که سود پایه هر سهم   ۸۸ تومان می‌شود.

در ابتدا پیشنهاد هیات مدیره تقسیم سود ۲۵ درصدی بود که با اصرار سهامداران به  ۵۰ درصد رسید.

تقسیم سود "وصنعت" ۴۴۲ ریال معادل ۵۰درصد سود تعیین شد که به سهامداران پرداخت خواهد شد. پرداخت سود بر اساس تعداد سهامداران و طبق جدول زمان بندی انجام خواهد شد.

در این جلسه امیرتقی‌خان تجریشی با اعلام این موضوع که بخشی از رونق بازار سرمایه به علت رکود موجود در سایر بازارهاست، گفت:«با توجه به رکود بازارهای موازی، سرمایه به سمت بازار سرمایه جذب می‌شود.»

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری توسعه صنعت و  تجارت سرمایه فعلی این شرکت را ۴۵۰میلیارد تومان اعلام کرد و گفت:«در مجمع گذشته برنامه  افزایش سرمایه از ۳۰۰ میلیارد تومان به ۶۰۰ میلیارد تومان را در نظر داشتیم که در حال حاضر توانستیم به سرمایه۴۵۰ میلیارد تومانی برسیم. در نظر داریم که در دستور جلسه هیات مدیره بعدی که در انتهای ماه آذر برگزار خواهد شد، شرکت مجددا موضوع افزایش سرمایه به ۶۰۰ میلیارد تومان را بررسی کند.»

او ادامه داد:«۵۱درصد از سهام "وصنعت" متعلق به شرکت گروه سرمایه گذاری توسعه صنعتی ایران و دو سهامدار عمده دیگر هم بانک صنعت و معدن و لیزینگ صنعت و معدن با ۱۶درصد سهام و دیگر سهامدار عمده مجموعه مهر آیندگان با ۱۶ درصد سهام،  پنج کرسی هیات مدیره "وصنعت" را  در دست دارند.»

تجریشی اعلام کرد:«شرکت سرمایه گذاری صنایع شیمیایی ایران، شرکت سرمایه گذاری ایران و فرانسه، شرکت آتیه دماوند از ترکیب سهامداری "وصنعت" خارج شده‌اند.تعداد کل سهامداران از ۱۰هزار نفر به ۱۴هزار نفر رسیده است.»

او اضافه کرد:«وضعیت کلی سبد سرمایه گذاری‌ها به بهای تمام شده نشان می‌دهد سهام شرکت‌های پذیرفته شده ما در بورس و فرابورس در حال حاضر ۵۸۰میلیارد تومان است، که بهای تمام شده آن نسبت به سال مالی گذشته حدود  ۳۰ تا ۴۰میلیارد  تومان افزایش داشته که تقریبا ۶۸ درصد از کل پرتفو را به خود اختصاص داده است.»

به گفته مدیرعامل توسعه صنعت و تجارت: بهای تمام شده  نسبت به سال مالی گذشته شرکت های غیربورسی ۴۱ میلیارد تومان است که با توجه به هدف خارج شدن از شرکت‌های غیر بورسی این خروج اتفاق افتاده  و حدودا ۴۰درصد کاهش داشته است. این ۴۰درصد در سال گذشته حاصل شده و باید گفت که در سال آینده هم استراتژی ما ادامه فروش این شرکت‌ها خواهد بود. برخی  از این شرکت‌ها که قابلیت فروش ندارند به سمت ورشکستگی یا انحلال پیش خواهند رفت.»

جمع کل سرمایه گذاری‌های شرکت تقریبا به  ۹۰۰میلیارد تومان  می رسد.

علاوه بر بهای تمام شده و  ارزش روز پرتفو مشخص می‌کند که ارزش روز نسبت به بهای تمام شده  بیش از ۶۰درصد رشد داشته است. تغییرات خالص ارزش دارایی‌ها نسبت به شاخص کل بورس نشان می‎دهد که "وصنعت" تقریبا همگام با بورس حرکت می‌کند و  فاصله بین بازدهی NAV آن و شاخص بورس کم است. اگر بخواهیم این بازدهی را به نسبت ریسک متعادل کنیم سود دوبرابری برای سهامداران لحاظ شده است و بازدهی به ۱۵۰درصد می‌رسد.»

او گفت: «قیمت سهام در ابتدای دوره قبل حدود۱۱۰ تومان بوده. سود نقدی در پایان دوره قبل در مجمع قبلی تقسیم شده است که در واقع نشان از سود ۱۵۰درصدی در این دوره دارد که از بازدهی شاخص بورس هم عدد بالاتری را نشان می‌دهد.»

کد خبر 410471

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =