62 تومان سود نقدی بین سهامداران تقسیم شد

در مجمع عمومی عادی سالیانه صاحبان سهام شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان (حپارسا)که صبح امروز برگزار شد، مبلغ 620 ریال سود نقدی به ازای هر سهم بین سهامداران تقسیم شد.

به گزارش صدای بورس، در حاشیه برگزاری مجمع سید علیرضا حسینی طباطبایی، مدیرعامل حپارسا در ابتدا به موضوع افزایش سرمایه شرکت اشاره کرد و گفت: شرکت برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای خود اقدام به خرید لوکومتیو کرده است  همچنین قصد دارد بخش کشنده را به ناوگان ریلی خود اضافه کند به همین خاطر نیازمند افزایش سرمایه با استفاده از اهرم‌های بازار و تامین مالی‌های مختلف است تا بتواند تحولی جدی در شرکت را رقم بزند.

مدیر عامل شرکت توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان افزود: جدا از این موارد طرح های توسعه‌ای شرکت شامل دو بخش خرید کشنده و افزایش یا تغییر کاربری واگن است که برای افزایش تعداد واگن تا این لحظه برنامه ای در نظر گرفته نشده است ولی برای تغییر کاربری به منظور استفاده از واگن های موجود برای حمل قیر و سایر مواد پتروشیمی برنامه‌ریزی کامل صورت گرفته است تا به سرعت بتوانیم در این حوزه‌ها ورود و به بارهای جدیدی دسترسی پیدا کنیم؛ این موضوع ما را از صاحب تک بار بودن دور می‌کند.

وی در خصوص افزایش سهم از بازار حپارسا نیز ضمن اشاره به این نکته که این موضوع منوط به تصمیم‌گیری سهامداران است، گفت: شرکت تمام توان اجرایی خود را به کار می‌برد تا بهترین شرایط فراهم شود تا سهم جذابیت کافی را برای بازار و سهامداران داشته باشد و بتوانند به میزان سرمایه گذاری انجام شده خود حداقل خروجی از شرکت داشته باشند.

حسینی در مورد موضوع انجام تجدید ارزیابی دارایی‌های شرکت با تاکید بر تصویب این مهم در مجمع گفت: این موضوع در هیئت مدیره بررسی خواهد شد و در صورت نهایی شدن فرایند عملیاتی‌کردن آن را اعلام خواهیم  کرد.

این مقام مسئول در خصوص برنامه حمل و نقل ریلی بین المللی گفت: با توجه به متفاوت بودن خطوط ریلی آسیای میانه و کشور پاکستان به صورت صرف حوزه بین المللی در کشور ترکیه و به سمت اروپا تعریف می‌شود که فعالیت هایی نیز در این زمینه انجام شده است تا بتوانیم در این زمینه نیز حضور داشته باشیم.

حسینی درباره تاثیر افزایش نرخ بنزین بر شرکت و تاثیرات آن گفت: اگر وعده های دولت مبنی بر عدم تغییر هزینه های عمومی و خدمات محقق شود، توسعه حمل و نقل ریلی پارسیان به دلیل عدم مصرف بنزین تغییری در هزینه ها  نخواهد داشت؛ این  موضوع حتی درباره کشنده‌هایی که گازوئیل مصرف می‌کنند هم صادق است.

کد خبر 410312

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =