ثبت بازدهی بالای ۱۰۰۰ درصدی در یک سال

بازارسرمایه که به عنوان یکی از مقاصد بزرگ سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود این روزها نقل محافل شده است. هجوم مردم برای دریافت کد سهامداری و ورود به بازار سرمایه خبر از توسعه آن در روزهای آتی دارد.

 بازارسرمایه که به عنوان یکی از مقاصد بزرگ سرمایه‌گذاری شناخته می‌شود این روزها نقل محافل شده است. هجوم مردم برای دریافت کد سهامداری و ورود به بازار سرمایه خبر از توسعه آن در روزهای آتی دارد. 
در این میان، ثبت رکوردهای مثبت در کنار افول‌های گاه به گاه که جزو ذات بازار است، بورس کشور را در این آزمون سربلند کرده است. نگاهی به آمار بازار سرمایه در یک سال اخیر ( ۲۰ آبان ۹۷ تا ۲۰آبان ۹۸) ثبت بازدهی بیش از یکهزار درصدی را نشان ‌می‌دهد.

نوش مازندران در این میان یکه تاز است و با ۱۶۰۴ درصد بازدهی صدر نشین شرکت‌های پربازده بازارسرمایه است. کشاورزی مکانیزه اصفهان کشت و شرکت قاسم ایران هم با ثبت بازدهی بیش از ۱۴۰۴ و ۱۳۲۴ درصد رتبه دوم و سوم را در این جدول به دست آورده‌اند. این آمار نشان می‌دهد که بیشترین ارزش معاملات را بانک تجارت با بیش از ۷۵ میلیون ریال به خود اختصاص داده و ذوب آهن اصفهان با ۷۲ میلیون ریال و بانک ملت با بیش از ۶۲ میلیون ریال در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

در رتبه بندی از نظر حجم معاملات، همچنان بانک تجارت در صدر جدول قرار دارد. "وتجارت" با ۱۲۲ هزار سهم در کنار ارزش بالا، رتبه اول بالاترین حجم معاملات را نیز به خود اختصاص داده است. در این ستون بانک صادرات ایران نیز با بیش از ۴۹ هزار سهم و ذوب آهن اصفهان با۴۱ هزار سهم سه شرکت ابتدایی در بالاترین حجم معاملات هستند.


 بررسی تعداد دفعات معاملاتی نمادهای بورسی نشان می‌دهد بانک تجارت در این بخش نیز همچنان پیشتاز بوده و با بیش از ۳ میلیون و ۷۷۹ هزار دفعه معاملاتی بازهم در سکوی نخست قراردارد. این نماد دربازه زمانی ۲۰ آبان ۹۷ تا ۲۰ آبان ماه سال جاری از ۴۵,۷۰۰,۰۰۰ تعداد سهم به ۲۲۳,۹۲۶,۱۲۷ سهم افزایش یافته است. در این بازه زمانی ذوب آهن آصفهان با ۳۳,۱۸۰,۵۸۷ تعداد سهم به ۶۱,۵۰۳,۵۳۹ رسیده و بیش از ۲میلیون و۶۹۰ دفعه معاملاتی داشته است. رتبه سوم در این بخش نیز متعلق به سایپاست که بدون تغییر در تعداد سهام با ثبت ۳۹,۲۶۶,۶۷۵ سهم، حدود دو میلیون بار بین سهامداران جابه جا شده است.

فایل PDF عملکرد یک سال اخیر شرکت های بازار سرمایه:

    عملکرد شرکت های بازار سرمایه.pdf 

    عملکرد شرکت های بازار سرمایه .pdf                                                               

    عملکرد شرکت های بازار سرمایه.pdf

    عملکرد شرکت های بازار سرمایه.pdf

  • شماره۳۳۰ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۱۲ و ۱۳
کد خبر 410201

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =