رشد ارزش پول در گرو سرمایه‌گذاری

سال‌هاست با «تورم»، جزو جدا نشدنی اقتصاد کشور، زندگی می‌کنیم. افزایش‌های ‌پی‌درپی قیمت، خبری بد برای مصرف‌کنندگان به ویژه اقشار با درآمد متوسط و پایین جامعه به شمار می‌آید.

سال‌هاست با «تورم»، جزو جدا نشدنی اقتصاد کشور، زندگی می‌کنیم. افزایش‌های ‌پی‌درپی قیمت، خبری بد برای مصرف‌کنندگان به ویژه اقشار با درآمد متوسط و پایین جامعه به شمار می‌آید. اقشاری که در تأمین مخارج روزانه خود با چالش‌های فراوانی مواجه‌اند و پس از هر بار افزایش قیمت، این چالش‌ها شکل جدی‌تری به خود می‌گیرند. 
از سوی دیگر، حقوق و دستمزدها به میزان و سرعت کم‌تری نسبت به تورم، افزایش می‌یابد که نتیجه آن کاهش قدرت خرید اشخاص است. آنچه بر فشار شرایط به وجود آمده می‌افزاید، این است که بیشتر مردم نمی‌دانند در این موقعیت چه باید انجام دهند. نتیجه این موقعیت، افزایش فشارهای روحی و روانی بر آن‌ها و خانواده‌های‌شان است. در چنین شرایطی، معمولا عموم مردم تدابیر زیر را در پیش می‌گیرند. از حجم خریدهایی که انجام می‌دادند، می‌کاهند یا از محصولات با کیفیت پایین‌تری استفاده می‌کنند، در نتیجه، سطح کیفی زندگی‌شان کاهش می‌یابد. از پس‌انداز محدودی که احتمالا دارند، خرج کرده یا سراغ بدهی می‌روند، تا سطح کیفی زندگی خود را به صورت قبل حفظ کنند.
 اما با در نظر گرفتن شرایط توصیف شده، نیاز به استفاده از راهکار جدی‌تری احساس می‌شود که آن، «سرمایه‌گذاری» است. زیرا در اولین گام، به حفظ ارزش پول کمک می‌کند و سپس، موجب رشد آن می‌شود. با این وجود، عموم مردم، در خصوص سرمایه‌گذاری یا اطلاعاتی ندارند یا میزان اطلاعات‌شان به اندازه‌ای نیست که آن‌ها را قادر به انجام اقدامات عملی در این حوزه کند. اینجاست که آشنایی با حوزه‌های گوناگون سرمایه‌گذاری اهمیت می‌یابد. همچنین موارد ذیل قابل تامل است. 
 در طول هفته، حتما زمانی را به مطالعه در حوزه سرمایه‌گذاری اختصاص دهید. همواره یکی از سرفصل‌های بودجه‌بندی ماهانه خود را به «سرمایه‌گذاری» اختصاص دهید، هر چند مبلغ آن کم باشد.  از طریق سرمایه‌گذاری، ارزش صندوق اضطراری‌تان را در شرایط تورمی حفظ کنید. اگر در شرایط تورمی، پس‌اندازی دارید، از یک یا چند حوزه سرمایه‌گذاری برای حفظ ارزش و رشد آن استفاده کنید. هر چه سرمایه‌گذاری را زودتر آغاز کنید، انتظار می‌رود در آینده وضعیت مالی بهتری داشته باشید.

  • کوثر اخوان-کارشناس آکادمی هوش مالی
  • شماره329 هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه16
کد خبر 410173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =