برگزاری مجمع  در آینده‌ای نزدیک

با فوت مدیرعامل سنگ جدیدی مقابل پای سهامداران و مجموعه انداخته شد؛ در این شرایط مجموعه باید شخصی را برای جایگزینی وی انتخاب می کرد تا سکان این مجموعه نابسامان را بر عهده گیرد.

 وضعیت پدیده زمانی پیچیده‌تر شد که مدیرعامل پدیده، ابوالفضل انتظاری در سوم تیر ماه سال جاری فوت کرد. با فوت مدیرعامل سنگ جدیدی مقابل پای سهامداران و مجموعه انداخته شد؛ در این شرایط مجموعه باید شخصی را برای جایگزینی وی انتخاب می کرد تا سکان این مجموعه نابسامان را بر عهده گیرد. با تصمیم هیأت مدیره، علی کریمی قدوسی به عنوان مدیرعامل جدید انتخاب شد. برای بررسی شرایط حاکم بر پدیده بعد از فوت انتظاری با حسین زارع صفت رئیس هیأت مدیره پدیده شاندیز به گفت و گو پرداختیم.

 وضعیت پدیده بعد از فوت مدیرعامل قبلی چگونه خواهد بود؟
در حال حاضر علی کریمی قدوسی از طرف ستاد تدبیر استان خراسان رضوی و هماهنگی که با بانک عامل صورت گرفت به عنوان سرپرست مجموعه پدیده معرفی شده است. در خصوص روال کاری پدیده نیز مسائل اصلی باید دنبال و اجرایی شود. تحقق این مسئله در گذشته برعهده ابوالفضل انتظاری بود و بعد از فوت ایشان، علی کریمی انجام این مسئولیت را برعهده دارد. مدیریت جدید رویکردهای کلانی نسبت به تأمین شرایط مطلوب برای تکمیل پروژه‌های پدیده دارد تا این شرکت شرایط بهتری را نسبت به شرایط فعلی و گذشته پیدا کند و در حال حاضر مشکل خاصی در جهت پیشبرد این اهداف وجود ندارد.

 کمک هزار میلیاردی دولت به کجا رسید؟ 
دولت در حال دنبال کردن خط اعتباری است که در اختیار بانک عامل قراردهد تا پدیده تأمین اعتبار شود و به مرحله اجرایی درآید.

 آخرین وضعیت پدیده چیست؟
مسئله اصلی اجرای حکم دادگاه است که وضعیت تسهیلات دریافتی، انتقال و تهاتر آن با سهام و ایجاد شرایط انتقال سهام مربوطه به نام ذی‌نفعانی که سهامدار مجموعه بودند و پرداخت کنندگان تسهیلات بانکی است، مشخص شود. تحقق این موضوع‌ها با تشکیل مجمع در آینده ای نزدیک قطعی خواهد شد و در حال حاضر این مسیر در حال پیگیری است.
 گفته می‌شود بانک صادرات قصد تملک سهام پدیده را دارد؟
بانک صادرات با پرداخت تسهیلات در قالب میزان با سهام مجموعه پدیده تهاتر می‌کند. 
همچنین برابر حکم دادگاه تمام کسانی که در گذشته به پدیده تسهیلات بانکی دادند سهام دریافت می‌کنند که این وضعیت در حال اجراست.

  فکر می‌کنید مسئله مذکور چه زمانی به سرانجام برسد؟
شرایط آتی در حال پیگیری است. به نظر می آید هر چه زودتر با تشکیل مجمع و اجرای حاکمیت شرکتی به آنچه در قانون تجارت آمده، چارچوب‌های مورد انتظار با توجه به شرایط حاکم پدیده ، محقق شود.

  • حسین زارع- صفت رئیس هیأت مدیره پدیده شاندیز
  • شماره۳۲۹ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۵
کد خبر 410114

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

  • صادرات هم سهامدار پدیده می‌شود

    تعیین تکلیف بزرگ۵

    صادرات هم سهامدار پدیده می‌شود

    براساس حکم دادگاه، به بانک‌های طلبکار از پدیده، در ازای طلبشان، سهام پدیده تعلق می گیرد.

  • «پدیده»؛ زیانی برای وارثان

    «پدیده»؛ زیانی برای وارثان

    پدیده شاندیز را باید یکی از بزرگترین مشکلات رخ داده در صحنه اقتصادی کشور در خلال سال‌های اخیر دانست؛ پروژه‌ای بزرگ که با تبلیغات زیاد و با استفاده از ضعف قوانین و نظارت‌ها خود را مطرح کرده و در پیش روی چشم همگان، زندگی هزاران خانوار ایرانی را همانند معضل موسسات مالی بدون مجوز به کام بحران کشید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 12 =