ریسک سرمایه‌گذاری در بازار ارز همچنان پابرجاست

رییس کل بانک مرکزی تأثیر افزایش قیمت بنزین در تورم را، حدود ۴ واحد درصد در سال دانست و ریسک سرمایه گذاری در بازار ارز همچنان پابرجاست.

 به گزارش صدای بورس به نقل از  صفحه اینستاگرام  عبدالناصر همتی، رییس کل بانک مرکزی  با اشاره به تاثیر اصلاح قیمت بنزین در نرخ تورم  در صفحه خود اعلام کرد: متوسط نرخ دلار در بازار آزاد در سه ماه گذشته ثبات نسبی، معادل ۱۱٫۴۰۰ تومان بوده است علاوه بر این محاسبات اداره بررسی‌های اقتصادی بانک مرکزی نشان می‌دهد که تأثیر افزایش امروز قیمت بنزین در تورم، در حدود ۴ واحد درصد در سال خواهد بود.
همتی درباره عوامل افزایش نرخ ارز نیز توضیح داد: در این چند روز، تحت تأثیر انتظارات ناشی از تقاضای فصلی ارز، عوامل سیاسی و نیز اخبار افزایش قیمت بنزین، در مقایسه با نرخ میانگین سه ماه گذشته، افزایش قیمت دلار در  بازار آزاد حدود ۳ درصد بوده است.

رئیس کل بانک مرکزی گفت: اگر، همانطور که قبلاً تأکید کردم، وضعیت مطلوب ذخایر ارزی بانک مرکزی و نیز مازاد عرضه نسبت به تقاضای ارز در بخش اسکناس وحواله را هم درنظر بگیریم، نظریه بالا بودن ریسک سرمایه گذاری در ارز، همچنان پابرجا خواهد بود.

او  تاکید کرد: تأکید این نکته نیز ضروری است که، نرخ فعلی ارز، تحت تأثیربیش جهش قبلی ناشی از عوامل انتظاری و تداوم تحریم‌ها بوده، و از پشتوانه عوامل بنیانی برخوردار نیست.

کد خبر 410098

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =