افزایش ورود سرمایه‌گذاران به بازار سرمایه

بازار سرمایه بازاری است که افراد با هر رقم سرمایه‌ای میتوانند جذب این بازار شوند و ورود آن نسبت به سایر بازارها راحت‌تر است، صدور کد سهامداری در چند ماه گذشته با رشد بسیار زیادی همراه بوده است.

به گزارش صدای بورس به نقل از ایرنا، یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه صدور کد سهامداری در چند ماه گذشته با رشد بسیار زیادی همراه بود، اما مساله مدنظر این است که سرمایه‌گذاران بیشتر بابت عرضه اولیه‌ها روانه بازار سرمایه شدند، گفت: هنر بازار سرمایه این است که بتواند این افراد را در بازار حفظ کند تا به دلیل ضرر از این بازار خارج نشوند.

حمید مهرآور  با بیان اینکه نقدینگی افسار گسیخته در سطح کلان کشور منجر به اقبال این بازارها در مقابل دیگر بازارهای سرمایه گذاری شد، افزود: بازار سرمایه بازاری است که افراد با هر رقم سرمایه‌ای میتوانند جذب این بازار شوند و ورود آن نسبت به سایر بازارها راحت‌تر است، بازاری مانند مسکن هم نیازمند سرمایه‌گذاری کلان است به همین دلیل همه اقشار جامعه قادر به سرمایه‌گذاری در آن نیستند.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته شاهد افزایش چشمگیر در قیمت سایر بازارها مانند بازار سکه و ارز بودیم، خاطرنشان کرد: روند معاملات بازار ارز به دلیل  تغییرات ایجاد شده در زمینه مدیریت بانک مرکزی و تحت کنترل قرار گرفتن سیستم ارز، شرایطی را ایجاد کرد که سفته بازان و سوداگران متوجه شدند بازار ارز دیگر بازار مناسبی برای سرمایه‌گذاری نیست.

این کارشناس بازار سرمایه اضافه کرد: با توجه به محدودیت‌های ایجاد شده در بازارها، بازار سرمایه تنها بازاری بود که برای سرمایه‌گذاری باقی ماند، زیرا بازار خودرو هم در کنار دیگر بازارها جذابیت خود را برای سرمایه‌گذاری از دست داد.

وی پیرامون وضعیت مالی شرکت‌ها گفت: مدیران شرکت‌ها به تبع شعار اقتصاد مقاومتی تلاش زیادی را برای بهبود روند معاملات از خود نشان دادند که این امر باعث شد تا آمار تولید و فروش نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار شود.

مهرآور با بیان اینکه مجموع این عوامل در کنار یکدیگر مردم را ترغیب به سرمایه‌گذاری در بازار سرمایه کرد و باعث رشد چشمگیر شاخص بورس در سال جاری شد، افزود: امسال تلاش شد تا شرکت‌هایی که قرار است برای نخستین بار در بازار عرضه شوند با ارزیابی بیشتری انتخاب و قیمت‌گذاری شوند.

این امر زمینه اقبال سهم‌های عرضه شده در بازار سرمایه را فراهم کرد و شرایط به گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفت تا افرادی که وارد بورس شدند از این بازار سود ببرند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: این رویه در تمام دنیا حاکم است، شرکت‌هایی که قرار است برای نخستین بار در بورس عرضه شوند باید با قیمتی به این بازار ورود پیدا کنند که برای افراد جذابیت داشته باشند.

کد خبر 409792

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =