۱۳۷ درصد رشد سود خالص در سال 97

در سال مالی ۹۷ نسبت به سال مالی گذشته ۵۳ درصد رشد درآمد عملیاتی، ۱۱۰ درصد رشد سود عملیاتی و ۹۹ درصد رشد حاصل از سرمایه‌گذاری و ۱۳۷ درصد رشد سود خالص حاصل شده است.

به گزارش صدای بورس، مجمع عمومی سالیانه شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس (سهامی عام) صبح امروز دوشنبه (۲۹ مهرماه) برگزار شد. مدیرعامل شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس در گزارشی که ابتدای مجمع ارائه کرد با اشاره به تعداد کل سهام شرکت که ۹۱ میلیارد و پانصد میلیون است، گفت: «بنابر رتبه بندی ICIS ، هلدینگ خلیج فارس به دلیل حجم بالای سرمایه‌گذاری به میزان ۳ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۸ در بین غول‌های پتروشیمی دنیا بعد از BASF آلمان در جایگاه دوم قرار دارد. همچنین در منطقه جایگاه سوم و در بین ۱۰۰ شرکت برتر شیمیایی جهان با ارتقای سه پله‌ای در جایگاه ۳۵ ام قرار دارد.»

جعفر ربیعی با اعلام این نکته که سرمایه شرکت از محل سود انباشته از ۵۰ هزار به ۹۱.۵ هزار میلیارد ریال افزایش پیدا کرده است، افزود: «شرکت برنامه افزایش سرمایه از  از ۹۱.۵ هزار میلیارد ریال به حدود ۱۵۰ هزار میلیارد ریال را دارد. سود هلدینگ خلیج فارس از ۶.۷ هزار میلیارد تومان به ۱۴ هزار میلیارد تومان رسیده است و این در حالی است که این شرکت بیش از تعهدات خود به دولت ارز تحویل داده است.»

او ادامه داد: «بخش زیادی از طرح‌های جهش سوم در هلدینگ خلیج‌فارس خواهد بود و برای شروع این طرح‌ها منابع مالی از پیش تعریف و تعیین خواهد شد و من به سهامداران قول می‌دهم که اگر کلنگ طرحی به زمین خورد، حتما منابع مالی آن تامین شده است.»

 ۵۳ درصد رشد درآمد /۱۳۷ درصد رشد سود خالص

وی با بیان این که این شرکت به عنوان بزرگترین شرکت در بازار سرمایه با ۶۷ هزار میلیارد تومان سرمایه، ۱۲ درصد از کل بازار بورس را به خود اختصاص داده است، گفت: «در سال مالی ۹۷ نسبت به سال مالی گذشته ۵۳ درصد رشد درآمد عملیاتی، ۱۱۰ درصد رشد سود عملیاتی و ۹۹ درصد رشد حاصل از سرمایه‌گذاری و ۱۳۷ درصد رشد سود خالص داشته است. در حال حاضر شرکت هلدینگ خلیج فارس، شرکت سرمایه گذاری پترول، پتروشیمی فارس، پتروشیمی نوری، گروه سرمایه گذاری ایرانیان، در بورس حضور دارند و با ورود شرکت‌های دیگر زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس به بورس می‌توانیم خیلی بیشتر نقش آفرینی کنیم.»

مدیر عامل هلدینگ خلیج فارس ادامه داد: «طرح‌های سال ۹۹ شامل طرح شیرین سازی برش سبک پتروشیمی بوعلی سینا، واحد آمونیاک پتروشیمی هنگام، پالایشگاه گاز یادآوران، بخش دیگری از بهسازی و احداث تاسیسات جمع آوری گازهای مشعل مناطق نفت خیز جنوب، طرح SSP پتروشیمی تندگویان، و تصفیه خانه مرکزی پتروشیمی بندر امام خمینی خواهد بود. همچنین طرح‌های سال ۱۴۰۰ نیز شامل واحد اوره پتروشیمی هنگام، پتروشیمی صدف، کلرآلکالی پتروشیمی بندر امام خمینی، طرح HYCO پتروشیمی کارون و پارازایلین پتروشیمی بوعلی سینا خواهد بود.»

وی در مورد سه طرح بیدبلند و لردگان و پتروشیمی ایلام خاطرنشان کرد: «این سه طرح که در سال جاری بهره برداری خواهند شد حدود ۶ میلیون تن به ظرفیت نصب شده هلدینگ خلیج فارس اضافه خواهد کرد.»

افزایش سرمایه پنج هزار و هشتصد میلیارد تومانی هلدینگ خلیج فارس در آینده نزدیک

او در ارتباط با افزایش سرمایه گفت: «پیشنهاد ما افزایش سرمایه از ۹۱.۵ هزار میلیارد ریال به ۱۵۰ هزار ریال است. این افزایش سرمایه صرفا از محل سود انباشته صورت می‌گیرد. با این افزایش سرمایه ارزش سهام بیش از ۶۵ درصد افزایش می‌یابد. سیاست ما تداوم پذیرش شرکت‌های هلدینگ در بورس است و تلاش ما این است که تا پایان سال دو شرکت دیگر از هلدینگ را وارد بورس کنیم. این شرکت‌ها می‌تواند بورس را تکان دهد.»

هیچ فسادی در هلدینگ رخ نداده است
ربیعی در ارتباط با موضوع پرونده شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: «طلب هلدینگ خلیج فارس از شرکت بازرگانی پتروشیمی با آنچه‌ در دادگاه این شرکت مطرح است، متفاوت است. در این دادگاه شرکت بازرگانی پتروشیمی متهم به اخلال اقتصادی است و شاکی مدعی‌العموم است‌. در جریان این کیفرخواست هلدینگ به سوالات متعدد پاسخ داد از جمله بخش طلب‌هایی است که هلدینگ خلیج فارس از این شرکت دارد که ۴۱۳ میلیون دلار است نه سه میلیارد دلار که بعضاً مطرح شده و این شامل طلب‌های شرکت‌های نوری، پارس و بندر امام است. این مطالبه مورد تایید حسابرس هم قرار گرفته است. قاضی چندین مورد از ما اطلاعات خواستند و ما به دادگاه ارائه دادیم. هیچ فسادی در این مورد در هلدینگ رخ نداده است. ما فرآیند داوری را طبق قراردادها ادامه می‌دهیم و البته همکاری را با دادگاه ادامه می‌دهیم، بعد از پایان این دادگاه راه برای ما باز می‌شود تا مطالبات را از طریق داوری وصول کنیم.»


 

کد خبر 409738

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =