۲۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

وظیفه ناظر، ممانعت از ضررهای آتی سهامداران

امنیت سهامداران بازار پایه تأمین شود

نباید دست به تدابیری زد که اعتماد نوسهامداران را مخدوش سازد
امنیت سهامداران بازار پایه تأمین شود

 این روزها هوای بورس با وجود اجرای مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر تغییر قوانین بازار پایه از حالت آفتابی خارج و کمی ابری شده است.زمستان سال گذشته بود که نخستین بار از مقررات جدید بازار پایه رونمایی شد ، قوانینی که طی چند وقت  به دغدغه سهامداران بدل شده است.

 این روزها هوای بورس با وجود اجرای مصوبه شورای عالی بورس مبنی بر تغییر قوانین بازار پایه از حالت آفتابی خارج و کمی ابری شده است.زمستان سال گذشته بود که نخستین بار از مقررات جدید بازار پایه رونمایی شد ، قوانینی که طی چند وقت  به دغدغه سهامداران بدل شده است.هر چند به گفته مسئولان و کارشناسان بازار سرمایه قوانین جدید بازار پایه برای  کنترل بیشتر و جهت کاهش امکان سفته بازی در سهم‌های  این بازار درنظر گرفته شده است اما بسیاری براین امر معتقدند که  در بازار سرمایه اعتماد بهترین سرمایه است و تحت هیچ شرایطی نباید اعتماد سهامداران مخدوش شود.همچنین در خصوص بازار پایه نیز، تغییر قوانین باید به گونه‌ای باشد که اعتماد و شفافیت تأمین شود و سهامداران راضی باشند. البته در این میان نمایندگان خانه ملت نیز نظرات متفاوتی در زمینه تغییر قوانین بازار پایه دارند .

برخی از نمایندگان معتقدند اجرای این مصوبه در حال حاضر به صلاح بورس و سهامداران نیست و باید کار کارشناسی بیشتری انجام شود. گروهی نیز این تغییرات را در راستای ایمن تر و شفاف تر شدن بازار می‌دانند. اما باید توجه داشت این مصوبه به تصویب شورای عالی بورس رسیده و سازمان بورس پس از ابلاغ ملزم به اجرای آن بوده است، اگر قرار بر توقف این مصوبه  باشد شورا باید تصمیم‌گیری کند اما شنیده‌ها حاکی از آن است شورای عالی بورس تصمیمی بر توقف این مصوبه ندارد.

شماره ۳۲۵ هفته نامه اطلاعات بورس-صفحه۴

کد خبر 409622

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 10 =