عرضه اولیه شرکت توزیع دارو پخش در فرابورس

فردا ۲۱ مهر ماه شرکت توزیع دارو پخش در فرابورس عرضه می‌شود. در نشست خبری "یک دیدار، یک عرضه" که صبح امروز در فرابورس ایران انجام شد، محمدرضا مرادی مدیرعامل این شرکت از ورود شرکت توزیع دارو پخش به بازار دوم فرابورس و  عرضه ده درصد از سهام این شرکت در این بازار خبر داد.

به گزارش صدای بورس فردا ۲۱ مهر ماه شرکت توزیع دارو پخش در فرابورس عرضه می‌شود. در نشست خبری "یک دیدار، یک عرضه" که صبح امروز در فرابورس ایران انجام شد، محمدرضا مرادی مدیرعامل این شرکت از ورود شرکت توزیع دارو پخش به بازار دوم فرابورس و  عرضه ده درصد از سهام این شرکت در این بازار خبر داد.

از کل ۶۰۰ میلیون سهم این شرکت معادل ۱۰ درصد یعنی ۶۰ میلیون سهم در دامنه قیمت ۲۲ هزار و ۵۰۰ الی ۲۳ هزار ریال و به ازای هر کد معاملاتی ۱۵۰ سهم فردا عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع دارو پخش در جمع خبرنگاران اعلام کرد: «در راستای عرضه اولیه سهام شرکت توزیع دارو پخش لازم است به نقش حیاتی نظام توزیع و خدمات در جامعه امروز و نقش مهمی که این صنعت در اقتصاد بازی می‌کند، اشاره کرد. شرکت‌های توزیع به واسطه آن‌که فاصله بین تولیدکننده و مصرف‌کننده را کم می‌کنند، باعث ایجاد ارزش افزوده و مزیت رقابتی در طول زنجیره تامین می‌شوند که به همین دلیل در بلندمدت باعث سودآوری بیشتری در این زنجیره شده و نقش مهمی در اقتصاد خواهد داشت.»

مرادی اضافه کرد: «شرکت توزیع دارو پخش، شرکت پیشرو در صنعت توزیع وپخش دارویی کشور است. صددرصد توزیع دارو و ۷۰ درصد توزیع موادشوینده  در کشور توسط این صنعت انجام می‌شود. شرکت توزیع دارو پخش بزرگترین شرکت پخش دارو در کشور است.۹۰ درصد از سهام این شرکت به هلدینگ دارو پخش تعلق دارد و ۱۰ درصد هم متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری داروی تامین است.»

مدیرعامل شرکت توزیع دارو پخش در ارتباط با میزان فروش و دارایی‌های این شرکت اعلام کرد: «عملکرد فروش این شرکت در سال ۸۶ تا ۹۷ کاملا صعودی بوده و به صورت متوالی افزایش داشته است. میزان فروش از ۴۰۰ میلیارد تومان در سال ۸۶ به ۳ هزار و ۳۴ میلیارد تومان در سال قبل رسیده است. جمع دارایی‌های جاری در پایان سال ۹۷، یک هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان بوده و جمع کل دارایی‎های شرکت هم یک هزار و ۹۸۰ میلیارد تومان است. علاوه بر این جمع بدهی‌های جاری ۱۸۱۶ میلیارد تومان و جمع کل بدهی‌ها  هم ۱۸۳۴ میلیارد تومان بوده است. روند فروش شش ماهه نخست سه سال اخیر نیز نشان می‌دهد شرکت در سال ۹۶ میزان فروش ۱۱۸۰ میلیارد تومان بوده و در سال ۹۷ نیز به ۱۴۵۰  میلیارد تومان رسیده است. این روند صعودی ادامه داشته است. در سال جاری نزدیک به ۲ هزار میلیارد تومان  فروش داشته‎ایم.»

او ادامه داد: «عملکرد سه سال گذشته شرکت توزیع دارو پخش نشان می‌دهد که درآمد از سال ۹۵ از میزان ۲ هزار و ۲۶۰ میلیارد تومان به ۳ هزار و ۳۲ میلیارد تومان در سال  ۹۷ رسیده است. سود ناخالص شرکت از ۲۰۲ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۳۰۰ میلیارد تومان در سال ۹۷ افزایش پیدا کرده است. سود خالص هم از ۳۶ میلیارد تومان در سال ۹۵ به ۷۷ میلیارد تومان رسیده است. سودناویژه هم از ۸/۸ درصد در سال ۹۵ به ۹/۵ درصد در سال ۹۷ رسیده است. سود عملیاتی از ۵/۲ درصد در سال ۹۵ به ۶.۲ درصد رسیده  است. سود خالص هم از ۱.۶ درصد در سال ۹۵ به  ۳/۳ درصد در شش ماهه ابتدایی سال ۹۸ افزایش پیدا کرده است.»

مرادی گفت: «شرکت توزیع داروپخش تمامی فعالیت‌های خود را در کمیته‎های نظارتی و تخصصی دنبال می‌کند. یکی از مزیت‎های بزرگ رقابتی شرکت توزیع دارو پخش پوشش صدرصدی تمامی مشتریان دارویی کشور اعم از داروخانه‌ها، بیمارستان‎ها و مراکز درمانی است که با بهره‌گیری از ۲۰ شعبه در کشور به این مهم دست یافته است. در حال حاضر این شرکت، بیش از ۱۷۰ شرکت تامین کننده دارد.»

به گفته مرادی، چابک سازی ناوگان حمل و نقل یکی از مسائل مهمی است که همواره در این شرکت به آن توجه می‎شود. دو اصل اساسی در صنعت توزیع که یکی اصول بهینه توزیع و دیگری انبارش و نگهداری کالا است، همواره در شرکت توزیع دارو پخش دنبال می‌شود.

سیستم‌های یکپارچه آنلاین و سیستم سفارش‌گیری آنلاین یکی از نقاط قوتی است که همواره در این شرکت در حال تقویت است. از مهمترین اهدافی که شرکت توزیع داروپخش در آینده مدنظر دارد، می‌توان به توسعه زیرساخت‎های IT، فروش آنلاین، ‌توسعه سبد، ‌تعریف چهار لاین جدید در فروش و توسعه تیم فروش اشاره کرد.

کد خبر 409620

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =