رشد مثبت تولیدات صنعتی در شهریورماه

نرخ رشد تولیدات صنعتی در شهریورماه نسبت به مردادماه 1.2 درصد مثبت بوده است.

نرخ رشد تولیدات صنعتی در شهریورماه مثبت شد. گزارش ماهانه تولیدات صنعتی شرکت‌های بورسی  که بیش از نیمی از تولید صنعتی کشور را در اختیار دارند، رشد تولید صنعتی در شهریورماه را نسبت به مردادماه 1.2 درصد مثبت نشان داده است.
 
به گزارش صدای بورس، عبدالناصر همتی در صفحه شخصی اینستاگرام خود نوشت: بر مبنای گزارش پژوهشکده پولی و بانکی، بررسی‌ها نشان می‌دهد، از ابتدای سال ۹۸ روند رشد منفی صنعتی، بطور ماهانه کاهشی بوده و در ماه شهریور مثبت شده است.
 
رئیس کل بانک مرکزی افزود: شاخص مستخرج از تعداد ۲۳۰ شرکت صنعتی بورسی هم‌راستا با شاخص تولید صنعتی کل کشور است و لذا با توجه به اینکه شاخص‌های رسمی کل کشور با تأخیر منتشر می‌شود این شاخص بورسی می‌تواند جایگزین خوبی برای تغییرات ماهانه صنعت و حمایت کننده‌ای مناسب از مثبت شدن رشد غیرنفتی کشور باشد، که در آمار سه ماهه اول سال نیز مشهود بود.

 همتی با تأکید بر این موضوع که این گزارش به معنای جبران کاهش تولیدات صنعتی نیست، اعلام کرد: این موضوع به این معنا نیست کاهش تولیدات صنعتی جبران شده بلکه بایستی در خصوص تشکیل سرمایه ثابت ناخالص داخلی کشور و نرخ سرمایه‌گذاری که روند نگران کننده‌ای دارد، چاره جویی کرد.
 

کد خبر 409594

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =