۱۵ تیر ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۹
ابزاری برای نجات شرکت‌ها

افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی، به عنوان ابزاری که یک شرکت بتواند برنامه‌های مالی خود را به ظهور برساند و در واقع فعالیت خود را ادامه دهد ، گزینه مطلوبی است.

 عبدالعظيم قنبريان، رئیس هیأت مدیره شرکت تجارت الكترونيك پارسيان كيش با بیان مطلب مذکور گفت: این ابزار مانند تنفس دهان به دهان به یک فرد بیمار است، چرا که موجب احیای مجدد یک شرکت زیان ده می‌شود هر چند که به درمان قطعی یا همان اصلاح ساختار مالی کمکی نمی کند.  این مقام مسئول بیان داشت: افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها برای شرکت‌ها امکانی فراهم می‌آورد که بتوانند مداوای بعدی را انجام دهند.
 قنبریان با بیان اینکه حرکت مذکور، برای یک شرکت در صورت داشتن یک برنامه مدون، بسیار کمک کننده است افزود : اگر در این روند شرکت نقشه ای برای تولید و برون رفت از بحران نقدینگی و گردش وجوه نداشته باشد مجدد به دور باطل باز خواهد گشت . رئیس هیأت مدیره شرکت الکترونیک پارسیان کیش بیان داشت : چنانچه شرکت‌ها برنامه مشخص برای خروج از بحران مالی خود داشته باشند، افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌تواند گزینه ای مطلوب و لازم برای آنها به شمار آید . وی گفت: بازار سرمایه، از افزایش سرمایه شرکت‌ها از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها استقبال می‌کند چراکه این موضوع باعث می‌شود دارایی شرکت افزایش یافته و حتما این امر برای کسی که برنامه ای برای سهم دارد بسیار حائز اهمیت است. همچنین این موضوع برای شرکت‌هایی مانند بانک‌ها نیز بیش از سایر گروه‌ها قابل توجه است و به طور طبیعی درروند معاملات بازار سهام آثار خود را نشان می‌دهد.
قنبریان تاکید کرد: به طور کلی اگر شرکت‌ها برنامه ای برای زمان بعد از افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها نداشته و این امر تنها به این دلیل باشد که از یک مجمع عبور کنند ، آثار منفی برای شرکت و سهامداران در پی خواهد داشت.

 

  • شماره ۳۱۲ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۴
کد خبر 408263

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =