بازار ایجاد شده محلی برای آزمودن قوانین نیست

سید جلال صادقی شریف مدیرعامل کارگزاری امید سهم هم با اشاره به اینکه در دنیا همه چیز به سمت شفافیت می‌رود گفت: به مسئولان باید گفت نمی‌شود که به دلیل اینکه بخواهید ریسک معاملات بازار پایه را کاهش دهید و یا جلوی رشد حباب گونه قیمت برخی سهام‌ها را بگیرید معاملات را مخفی کنید.

صادقی افزود: معامله‌ای که قیمت، حجم و خریدار مشخص نباشد در هیچ جای دنیا وجود ندارد و درست نیست، همه چیز  باید شفاف بوده و سهامدار باید اطلاعات داشته باشد که زیان نبیند. مدیرعامل کارگزاری امید سهم با بیان اینکه تصمیم در اجرای قوانین جدید بازار پایه عاقلانه نیست گفت: سهامدار هر تحلیلی که داشته باشد باید قیمت کالا و محدوده قیمتی آن را بداند که آیا برای خرید یا فروش مقرون به صرفه است یا خیر.
صادقی افزود: بازارها از لحاظ نوع معاملات و حجم معاملات باید بازنگری شوند و هدف از ایجاد بازار باید بررسی شود.وی تصریح کرد: زمانی که بازاری با دامنه نوسان 10 درصد ایجاد می‌کنیم و بعد از دو سال که سودهای بادآورده و حباب گونه در آن ایجاد شد به این فکر می کنیم که باید  چگونه کنترلش کنیم.
صادقی گفت: زمانی که می خواهند قانونی تصویب و اجرا کنند  باید برنامه ریزی شده و اصولی باشد . ابتدا باید  ساختار آن درست تعریف شود نه اینکه بازار ایجاد و  قانون اجرا شود سپس بگوییم انتظاری که از این بازار بوده اینگونه نبود و دامنه نوسان   را 2 ریالی بگذاریم.

 

  • شماره ۳۱۱ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۵
کد خبر 408080

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =