۹ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۸
راه اندازی «پیکاپ» بانک صادرات

سامانه پیشخوان کارگزاری بانک صادرات در بازار پول (پیکاب) رونمایی و فعالیت خود را آغاز کرد.

مهدی کباری، مدیرعامل کارگزاری بانک صادرات در معرفی این سامانه گفت: این سامانه به عنوان سوپر مارکت مالی بانک صادرات برای اولین بار در بازار سرمایه توسط کارگزاری بانک صادرات رونمایی شد. همچنین طی تفاهم نامه بین بانک صادرات و کارگزاری این بانک، در ۵۱ شعبه بانک صادرات سوپر مارکت مالی راه اندازی شد. وی افزود: بانک صادرات حدود ۲۳۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد که توانستیم با راه اندازی این سامانه بیش از ۵ هزار مشتری جذب بازار سرمایه کنیم. البته در آینده نزدیک نیز با افزایش سوپر مارکت مالی در شعب دیگر بانک صادرات شاهد افزایش بیشتر سرمایه‌گذاران خواهیم بود.

افزایش توان حرفه‌ای فعالان بازار
کباری، افزایش خدمات در بیش از ۲ هزار و ۳۰۰ شعبه بانک صادرات ایران را مهم‌ترین برنامه این کارگزاری برای سال ۹۸ عنوان و بیان داشت: هدف اصلی سوپر مارکت مالی ارتقای فرهنگ سهامداری در کشور، جذب نقدینگی و افزایش توان حرفه‌ای فعالان بازار است. همچنین دسترسی آسان به بازار سرمایه در تمام نقاط ایران، یکی دیگر از انگیزه‌ها و اهداف مهم بانک صادرات ایران برای راه‌اندازی این پروژه است. این مدیرعامل کارگزاری افزود: اگرچه ۱۰۸ کارگزاری داربم اما در همه شهرهای کشور شعبه ندارند و ما از این ظرفیت بانک صادرات در سطح کشور جهت توسعه فرهنگ سهامداری استفاده می‌کنیم. وی به یکی از مشکلات اولیه اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: در ابتدای کار باید دانش لازم در این خصوص به کارمندان شعب بانک داده می‌شد که این کار توسط کارمندان کارگزاری بانک صادرات در تمام ۵۱ شعبه‌ مورد نظر انجام شد. کباری افزود: در سوپر مارکت مالی کارگزاری بانک صادرات، ۴ فعالیت اخذ کد بورسی، صدور کد آفلاین، تغییر کارگزار ناظر و صدور کد آنلاین انجام می‌شود.

خدمات برای استان‌های محروم
این مدیرعامل کارگزاری به جذب مشتریان توسط شعب بانک صادرات در استان‌ها اشاره کرد و گفت ایستگاه معاملاتی خراسان جنوبی اولین ایستگاهی بوده است که بیشترین جذب مشتری را داشته است و بعد از آن استان لرستان، اردبیل و چهارمحال و بختیاری بودند که در این استان‌ها کمتر از ۵ ایستگاه معاملاتی وجود دارد اما بیشترین جذب مشتری برای سرمایه‌گذاری در بورس را داشته اند. کباری با اشاره به آزاد سازی سهام عدالت در سال جاری بیان داشت: یکی از اهداف آتی سوپر مارکت مالی این است که مردم استان‌های محروم و شهرهایی که کارگزاری نداشته، بتوانند از طریق شعب بانک صادرات خدمات لازم را دریافت کنند.

 

  • شماره ۳۰۰ هفته نامه اطلاعات بورس- صفحه ۱۳

 

کد خبر 405886

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 5 =