تجدید ارزیابی دارایی ها در سال ۹۸ معاف از مالیات نیست؟

​در لایحه بودجه سال ۹۸ صحبتی از معافیت افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها نشده ، این که چه شرکت هایی می توانند افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی ها بدهند هنوز مشخص نیست

به گزارش صدای بورس حسن امیری، معاون نظارت بر ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص موضوع مالیات خرید و فروش سهام و کاهش آن برای سال ۹۸ به بورس۲۴ گفت: کاهش مالیات فروش سهام از ۰.۵درصد به ۰.۰۱درصد، فقط برای سال ۹۷ لازم الاجرا بود و مالیات نقل و انتقال سهام در سال ۹۸مجددا همانند سال های گذشته اعمال می شود. مگر این که برای سال ۹۸ مجددا دستور العمل جدیدی از سوی دولت ابلاغ شود که در این صورت نیاز به مصوبه خواهد داشت.

معافیت تجدید ارزیابی چه شد؟

از این مقام مسئول در سازمان بورس و اوراق بهادار در خصوص سرانجام موضوع معافیت مالیاتی افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی برای سال جدید پرسیدیم که گفت: گرچه این موضوع در بودجه سالانه کشور لحاظ نشده ، اما نمایندگان مجلس در قالب لایحه ای در حال بررسی این موضوع و احتمالا اجرای آن در سال ۹۸ هستند.

وی افزود: به هر حال همه این موارد در صورت تصویب توسط مجلس شورای اسلامی، رسما اعلام خواهد شد. همچنین این که مجلس از سازمان بورس نیز نظرات لازم را خواسته و ما نیز در این خصوص اظهار نظر داشته ایم.

کد خبر 405322

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =