«رابین‌هود»  محل اتصال  فایننس و فناوری

«ولادیمیر تِنِو» متولد سال ۱۹۸۷/۱۹۸۶ کارآفرین میلیاردر آمریکایی- بلغار و یکی از بنیان‌گذاران شرکت رابین هود (شرکت ارائه دهنده خدمات مالی که در آمریکا واقع شده) است. والدین تِنِو زمانی که او تنها ۵ سال داشت به ایالات متحده مهاجرت کردند، هر دوی آنها کارمند بانک جهانی بودند، با این حساب ولادیمیر در واشنگتن بزرگ شد و دوران تحصیل خود را در دبیرستان علم و فناوری توماس جفرسون گذراند.

«ولادیمیر تِنِو» متولد سال 1987/1986 کارآفرین میلیاردر آمریکایی- بلغار و یکی از بنیان‌گذاران شرکت رابین هود (شرکت ارائه دهنده خدمات مالی که در آمریکا واقع شده) است. والدین تِنِو زمانی که او تنها 5 سال داشت به ایالات متحده مهاجرت کردند، هر دوی آنها کارمند بانک جهانی بودند، با این حساب ولادیمیر در واشنگتن بزرگ شد و دوران تحصیل خود را در دبیرستان علم و فناوری توماس جفرسون گذراند. او همچنین مدرک تحصیلی خود را در رشته ریاضیات از دانشگاه استنفورد دریافت کرد؛ جایی که بایجو بهات (دیگر بنیان‌گذار شرکت رابین هود) را ملاقات کرد. تِنِو مدرک دکترای خود را در رشته ریاضیات از دانشگاه UCLA دریافت کرد اما در نهایت پس از دریافت مدرک دکترا ترجیح داد تا به جای کار در زمینه مرتبط با رشته تحصیلی خود، اقدام به کارآفرینی و خلاقیت به همراه بهات کند و در سال 2013 با همکاری یکدیگر «پلتفرم معاملاتی رابین هود» را راه‌اندازی کردند، نرم افزاری تجاری با تکنولوژی بالا برای صندوق‌های تأمینی و بانک‌ها.
 آنها در نهایت تمرکز خود را بر روی مصرف کنندگان خرده فروشی متمرکز کردند تا با استفاده از تکنولوژی، طراحی و پیشنهاد قیمت‌های پایین، کارگزاران خرده فروشی موجود مانند E-Trade و Fidelity را بفروشند. شرکت آنها، Robinhood، یک برنامه معاملاتی سهام رایگان برای هر کسی است که دسترسی به گوشی هوشمند داشته باشد. اپلیکیشن آنها که در سال 2015 راه اندازی شد نیاز به انجام کار بیشتر دارد تا بتوان بر استفاده از آن مسلط شد اما با این حال معاملات زیادی روزانه از طریق این اپلیکیشن انجام می‌شود و این البته به رایگان بودن انجام معاملات از طریق این پلتفرم نیز بازمی‌گردد. تِنِو خود درباره این پلتفرم می‌گوید: «در اینجا ما خدمات مالی را با فناوری اطلاعات ترکیب کرده‌ایم.» در دوره مالی سال 2018 در ماه مي‌‌ارزش‌گذاری شرکت رابین هود بیانگر این مطلب بود که ارزش این شرکت به 6 میلیارد دلار افزایش یافته و به این ترتیب تِنِو و بهات میلیاردر شدند.

 

  • شماره ۲۹۸ هفته نامه اطلاعات بورس - صفحه ۸

 

کد خبر 405317

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 10 =