​اقتصاد کشور با حمایت از تولید رونق می گیرد

وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: اقتصاد کشور با حمایت از تولید کننده رونق می گیرد که در این راستا باید سعی شود وضع موجود در تولید و اشتغال حفظ شود.

به گزارش «صدای بورس» به نقل از ایرنا، رضا رحمانی عصر پنجشنبه در جلسه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی قم، افزود: دشمن در تلاش است با تحریم و جنگ اقتصادی واحدهای تولیدی کشور را به تعطیلی بکشاند که باید با تسهیل و رفع موانع تولید مانع تحقق هدف دشمن شویم.

وی با تاکید بر اینکه اجازه نمی دهیم واحدهای تولیدی تعطیل شود، اضافه کرد: نظام بانکی در تامین نقدینگی واحدهای تولیدی را یاری نماید تا چرخ تولید کارخانه ها بچرخد و اقتصاد رونق گیرد.

وزیر صمت افزود: از راهکارهای مقابله با تحریم برای تسهیل در کار تولید و صنعت استفاده می کنیم و در این راستا از توان بخش خصوصی نیز بهره می گیریم.

رحمانی همچنین با اشاره به این که صادرات راه نجات کشور است، گفت: امسال کشورهای اطراف یک هزار و 300 میلیارد دلار واردات داشتند که فقط 25 میلیارد دلار آن معادل 2 درصد از ایران بوده است.

وی افزود: این میزان باید به چهار درصد افزایش یابد که در همین راستا طرح ویژه ای برای صادرات به 15 کشور همسایه تعریف و اجرایی خواهد شد.

وزیر صمت با اشاره به این که امسال 300 میلیون دلار به کشور روسیه صادرات انجام شده که در مقابل ارتباط خوب این کشور، بسیار کم است، خاطرنشان کرد: امسال محصولات پتروشیمی به ارزش بیش یک میلیارد و 300 میلیون دلار به کشور عراق صادر نمودیم که سال آینده باید افزایش یابد.

وی بیان کرد: کشور در حال حاضر به ارز حاصل از صادرات نیاز دارد، ولی بانک مرکزی پذیرفته است صادرکنندگان در مقابل صادرات، واردات انجام دهند که این مساله به نفع صادرکننده هاست.

کد خبر 405084

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =