تقاضا در نمادهای دلاری افزایش یافت

بازارسهام امروز با رشد تقاضا فعالیت خود را آغاز کرد این در حالی است که بلاخره بعد از مدت ها انتظار، شاهد گام بزرگ بورس کالا بسمت آزاد سازی قیمت ها بودیم. روز گذشته دستورالعمل های زیادی برای افزایش سقف رقابتی محصولات فولادی ، پالایشی و صادراتی در بورس کالا صادر شد که نشان می دهد قیمت ها کم کم در حال حرکت بسوی آزاد سازی است.

به گزارش بورس آنلاین، بازارسهام  امروز با رشد تقاضا فعالیت خود را آغاز کرد این در حالی است که بلاخره بعد از مدت ها انتظار، شاهد گام بزرگ بورس کالا بسمت آزاد سازی قیمت ها بودیم. روز گذشته دستورالعمل های زیادی برای  افزایش سقف رقابتی محصولات فولادی ، پالایشی و صادراتی در بورس کالا صادر شد که نشان می دهد قیمت ها کم کم در حال حرکت بسوی آزاد سازی است (  افزایش 5 درصدی سقف رقابت در رینگ فلزات بورس کالا، مبنا قرار گرفتن دلار سنا در معاملات صادراتی بورس کالا و حذف سقف رقابت برای فراورده های نفتی ) 

این رخداد با توجه به رشد نرخ دلار در بازار آزاد و رسیدن به کانال 130000 ریالی موجب افزایش تقاضا در نمادهای صادرات محور شده است و نتیجه آن رشد 2913 واحدی شاخص کل در یک ساعت اول معاملات بوده است.

این روند معاملاتی نشان می دهد که بازار سرمایه دیگر نمی خواهد در برابر دلار از خود ضعفی نشان دهد و تمایل دارد با آن بجنگد و حتی از آن پیشی بگیرد.

ارزش معاملات بورس 1393 میلیارد ریال و عمده ارزش در گروه پالایشی و فلزات اساسی در حال گرده بوده و گروه پالایشی بیشترین رشد صنعت را ثبت کرده است.

کلیت بازار با توجه به رشد 223 واحدی شاخص کل هم وزن، مثبت است.

نمادهای "فولاژ"، "کسرام"، "شبریز"، "ددام"، "پارند"، "تایرا" و "شپنا" برترین تقاضای بورس را بخود اختصاص داده اند.

"شپنا" با 31 میلیون برگه جابجایی و 182 میلیارد ریال ارزش معاملات برترین نماد بورس است.

با توجه به روند تابلو معاملات، در صورتی که رخداد خارجی منفی رخ ندهد روندکلی بازار را صعودی ارزیابی می کنیم.

کد خبر 394771

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =