تغییرات جدید در راه "هپکو"

مدیرعامل هپکو با اعلام اقداماتی از امضا قرارداد ۵ ساله تولید ۲۴۰۰ ماشین سنگین راهسازی و معدنی و موافقت سه وزیر با فروش ۳ هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات خبر داد.

به گزارش بورس آنلاین، غلامرضا صادقیان در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه با اشاره به مشکلات هپکو که از سال ٩٢ آغاز و در سال ٩٥ به تعطیلی شرکت ختم شد، گفت: در کارگروه ملی تسهیل و رفع موانع تولید، تعیین مدیریت جدید برای شرکت هپکو توسط سازمان خصوصی‌سازی مدنظر قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در زمان تحویل، مشکلات بسیاری وجود داشت و شرکت عملا در شرایط رکود بود و کلیه حساب‌های ریالی و ارزی مسدود بود که با همکاری دادگستری باز شد، افزود: در گام اول با سازمان راهداری وارد مذاکره شدیم تا خرید ١٥٠ دستگاه ماشین‌آلات گریدر و لودر انجام گیرد که سفارش ساخت ٦٠ دستگاه نهایی شده و در مرحله ترک تشریفات است . دو دستگاه ساخته و تحویل خراسان شمالی شد.

این مقام مسئول ادامه داد: هپکو در استراتژی کوتاه مدت بعد از عقد قرارداد و تامین مالی این تعهدات، ظرف سه ماه کار ساخت را انجام و ماشین‌آلات را تحویل خواهد داد و موازی با استراتژی کوتاه‌مدت،سیاست‌های بلندمدت نیز انجام پروژه ساخت ٢٤٠٠ دستگاه طی ٥ سال آینده است.

صادقیان افزود: درخواستی از سوی سازمان مدیریت درحال پیگیری است که طبق آن و با امضای سه وزیر کشور، صنعت و راه، بودجه خرید سه هزار دستگاه انواع ماشین‌آلات از هپکو تامین شود که تا هفته آتی نهایی خواهد شد.

وی بودجه تامین شده و مصوب برای این طرح را در سال‌جاری ٤٨٠ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: با حضور در شرکت و پس از انجام مطالعه زیرساخت‌ها، برنامه تولید و فروش سال ٩٧ هپکو تدوین و تولید ٤٠٠ دستگاه انواع ماشین‌آلات با ارزش ٣٠٠ میلیارد تومان هدف‌گذاری شده است.برای تولید، درصدد دریافت تسهیلات بانکی هستیم.

صادقیان ادامه داد: در این راستا پیگیر دریافت ١٧ میلیارد تومان برای تامین مواد اولیه ساخت ١١٥ دستگاه محصولات ناقص شرکت هستیم. همچنین به‌دنبال دریافت ٤٥ میلیارد تومان تسهیلات برای تولید بخشی از ٣٠٠ دستگاه (١٥٠ دستگاه سازمان راهداری و ساخت ١٥٠ دستگاه برای فروش آزاد) نیز هستیم.

 

*بورس پرس

کد خبر 394374

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =