تحلیل مدیرعامل "وبانک" از روزهای فعلی بازار سهام

خداداد غریب پور مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بازار این روزها را این طور تحلیل کرد و گفت: با توجه به این که شرکت های صادرات محور شامل صنایع فلزی و پترو پالایشی ها که ۵٠ درصد از بازار را شامل می شوند با تعمیق بازار ثانویه ارز منتفع می شوند، طبیعی بود که شاهد رشد قابل توجه بازار باشیم و این روند کاملا عادی بوده است.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس۲۴، بورس تهران روزهای طلایی خود را می گذراند و دماسنج اقتصاد ایران در بالاترین درجه خود قرار گرفته و در روزهای اخیر شاخص بورس رکوردهایی طلایی را ثبت کرده است ، به طوری که روز گذشته ارزش معاملات حدود ۲۰۰۰ میلیارد تومان بود و شاخص بورس با رشد ۵۱۹۸ واحدی ارتفاع ۱۳۳هزار واحد را هم در نوردید و بازار سرمایه بازدهی ۳٫۸ درصدی را عاید سهامداران کرد.

روز گذشته اما با توجه به حجم بالای معاملات و صف های خرید شاهد عرضه های گسترده از سوی حقوقی های بازار بودیم و تلاطم در دست به دست شدن سهام در بازار بیشتر از سایر روزها بود.

بررسی عرضه های حقوقی ها

خداداد غریب پور مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری گروه توسعه ملی بازار این روزها را این طور تحلیل کرد و  گفت: با توجه به این که شرکت های صادرات محور شامل صنایع فلزی و پترو پالایشی ها که ۵۰ درصد از بازار را شامل می شوند با تعمیق بازار ثانویه ارز منتفع می شوند، طبیعی بود که شاهد رشد قابل توجه بازار باشیم و این روند کاملا عادی بوده است.

وی در پاسخ به این سوال که دیروز بسیاری از حقوقی ها عرضه کننده بودند و آیا این تهدیدی برای بازار نیست؟ گفت: این دلیل نمی شود و بازار همچنان پتانسیل رشد را دارد، همچنین شاهد این مساله بودیم که بازار خرید ها را زودتر از اعلام جزئیات بسته ارزی داشته است و رشد هفته گذشته بازار هم ناشی از این پیش بینی بوده است.

غریب پور درخصوص علل رشد «وبانک» هم گفت: نماد «وبانک» هم رشد داشته است و این رشد هم متاثر از شرایط بازار بوده است با توجه به این که پتروشیمی شازند یکی از شرکت های ماست که در سود گروه بسیار موثر است و بعضی از سیمانی ها و شوینده هایی که در پرتفوی شرکت وجود دارند ، رخدادهای اخیر منجر می شود تا سود سهام ما نیز از اتفاقات ارزی به وجود آمده منتفع شود.

نرخ خوراک مشخص نیست ؛ فعلا…

مدیر عامل «وبانک» در پاسخ به این سوال که نرخ خوراک شازند با وجود آزادسازی نرخ ارز با چه ارزی محاسبه خواهد شد هم گفت: دولت نرخ خوراک را مشخص نکرده است و قاعدتا این نرخ از سوی دولت تعیین خواهد شد و در این باره بی اطلاعیم. امیدواریم این تصمیم ارزی دولت که بازار را متاثر کرده است در مورد تعیین نرخ خوراک هم طوری باشد که باز هم شاهد ادامه روند مثبت باشیم.

وی این سوال که اگر نرخ خوراک آزاد شود چه تاثیراتی بر شرکت ها خواهد داشت را این طور پاسخ داد:قطعا سود شرکت ها با این تغییرات تفاوت هایی خواهد داشت که قابل ملاحظه است و باید منتظر بود که چه تصمیمی در مورد قیمت ارز برای محاسبه خوراک گرفته می شود.

کد خبر 394072

اخبار مرتبط

  • رنسانس بازار سرمایه در سال ۹۹

    رنسانس بازار سرمایه در سال ۹۹

    بازار سهام سال ۹۹ را با فراز و فرودهای عدیده ای به پایان رساند. مرداد ماه ۹۹ با شاخص ۲ میلیونی و مجموع سال ۹۹ با ورود نقدینگی ۱۳۰ هزار میلیارد تومانی سهامداران خُرد به بازار در تاریخ بازار سرمایه به عنوان یک اتفاق مثبت ثبت شد که از آن به عنوان رنسانس بازار سرمایه ایران یاد می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =