آمار تولید و صادرات ۳۶ شرکت پتروشیمی در ۳ ماه اول سال اعلام شد

۳۶ شرکت پتروشیمی طی سه ماه نخست سال جاری بیش از ۱۳۲۶ میلیون تن محصول تولید و ۳ میلیارد و ۱۵۸ میلیون دلار صادر کردند.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس ، شرکت ملی صنایع پتروشیمی آمار تولید و صادرات محصولات پتروشیمی در 3 ماه اول سال را منتشر و اعلام کرد عملکرد ۲۰ پتروشیمی مستقر در منطقه ماهشهر تا پایان خرداد سال جاری به ۴ میلیون و ۵۹۹ هزار تن رسید.

همچنین عملکرد ۱۶ مجتمع پتروشیمی مستقر در منطقه عسلویه نشان می‌دهد تولید واقعی این منطقه در مدت زمان مذکور بیش از ۵ میلیون و ۸۶۸ هزار تن بوده است.

بر پایه این گزارش، تولید واقعی ۲۰ مجتمع پتروشیمی مستقر در مناطق داخلی در این مدت بیش از ۲ میلیون و ۷۹۵ هزار تن بوده است.مجموع کل تولید صنعت پتروشیمی در خرداد سال جاری بیش از ۴,۵۵ میلیون تن و میزان فروش داخلی نیز ۴۰۸۹.۲۱ هزار تن به ارزش ۱۲۰,۶۳۰.۴۲ میلیارد ریال بوده است.فروش بین مجتمعی شرکت‌ها نیز ۲,۳۱۹.۶۶ هزار تن به ارزش ۵۹.۶۰۰.۵۵ میلیارد ریال رسید.

در همین حال صادارت محصولات پتروشیمی تا پایان خرداد به رقم ۵ میلیون و ۳۵۶ هزار تن به ارزش ۳ میلیارد و ۱۵۸ میلیون دلار رسید و مجتمع‌های پتروشیمی در سومین ماه سال ۹۷ بیش از یک میلیون و ۷۳۷ هزار تن محصول به ارزش بیش از حدود ۹۶۲ میلیون دلار صادر کردند.

در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تا پایان فصل بهار بیش از ۲ میلیون و ۷۵۹ هزارتن محصول به ارزش یک میلیارد و ۶۳۶ میلیون دلار صادر و در منطقه ماهشهر نیز بیش از یک میلیون و ۵۴۶ هزار تن محصول به ارزش بیش از ۸۸۶ میلیون دلار روانه بازارهای بین‌المللی شد.همچنین تا پایان خرداد، در دیگر مناطق، بیش از یک میلیون تن محصول به ارزش ۶۳۶ میلیون دلار صادر شد.

کد خبر 393718

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =