تقسیم سود ۱۴۵ ریالی در مجمع "کاوه"

به گزارش بورس آنلاین، مجمع عمومی عادی سالیانه منتهی به اسفند 96، شرکت فولاد کاوه جنوب کیش ، بعداز ظهر روز چهارشنبه 20  تیرماه 97 در محل پژوهشگاه نیرو  با حضور 94 درصدی  سهامداران برگزارشد.. در این مجمع که با ریاست آقای شریفی و با نظارت آقایان مقدم و پا افشار تشکیل شد، با تصویب سهامداران به ازای هر سهم 145 ریال سود نقدی تقسیم شد و همچنین روزنامه های دنیای اقتصاد و اطلاعات به عنوان روزنامه کثیرالانتشار و موسسه حسابرسی مفید راهبر به عنوان بازرس و حسابرس قانونی برای سال مالی 1397 انتخاب شدند.

اهم دستاوردهای شرکت در سال 96:

  1. افزایش 55 درصدی مقدار تولید آهن اسفنجی نسبت به سال 95
  2. افزایش 47 درصدی مقدار تولید شمش  نسبت به سال 95
  3. راه اندازی و بهره برداری از واحد تولید اکسیژن ، نیتروژن و آرگون (ASP)  فاز یک فولاد سازی
  4. پیشرفت فیزیکی 13 درصدی پروژه فاز دو فولاد سازی
  5. اجرای عملیات خرید و نصب و ساخت تجهیزات و تاسیسات آب شیرین کن

مزیت های استقرار شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در بندر عباس:

  • استحصال آب از دریا
  • همجواری با نیروگاه برق
  • قابلیت جذب سرمایه گذاری با توجه به مقررات مناطق آزاد تجاری صنعتی و اقتصادی
  •  وجود ذخایر عظیم گاز، نفت و معادن با ارزش اقتصادی بالا و همچنین معادن مواد معدنی در استان های همجوار کرمان ، یزد و فارس
  • تامین مواد اولیه وارداتی و بهره مندی از معافیت های گمرکی و مالیاتی

به گفته آقای دهاقین ، با افزایش تولید فولاد در دنیا ، تامین مواد اولیه مورد نیاز آن از جمله آهن اسفنجی همواره مورد تایید شرکتهای فولادی می باشد. بر اساس گزارش انجمن جهانی فولاد کشور ایران با تولید 20 میلیون و 540 هزار تن آهن اسفنجی در سال 2017 پس از هند رتبه دوم تولید این ماده را به خود اختصاص داده است و شرکت فولاد کاوه با تولید 917 هزار تن شمش فولادی در سال 1396 سهی معادل 7.9 درصد از تولید فولاد خام کشور را به خود اختصاص داده است. همچنین اسن شرکت در سال مالی 1396 حدود 806 هزار تن بیلت به بازارهای بین‌المللی صادر کرده که سهمی معادل 22 درصد از صادرات بلوم و بیلت کشور بوده است

اهم اقدامات انجام شده فاز یک فولادسازی طی سال 1396:

  • تست و راه اندازی واحد جداسازی هوا (ASP)
  • ادامه و تکمیل نصب جرثقیل دوم سالن ریخته گری و آماده سازی جهت راه اندازی
  • خاکبرداری، آرماتوربندی و بتن ریزی فونداسیون های   WORKSHOP و آماده سازی جهت نصب اسکلت فلزی
  • انعقاد قرارداد جهت ساخت اسکلت فلزی سازه های WAREHOUSE و WORKSHOP و تکمیل ساخت بخش زیادی از آن

اهم اقدامات انجام شده فاز دو فولادسازی طی سال 1396:

  • نصب 1700 تن اسکلت فلزی در نواحی مختلف سایت شامل سالنهای ذوب، ریخته گری و حمل مواد 1
  • انعقاد قرارداد طراحی سیستم اعلام و اطفاء حریق با شرکت آب و آتش
  • نصب 2 جرثقیل 320 تنی مربوط به سالن ذوب
  • نصب سازه تارت مربوط به سیستم ریخته گری
  • تکمیل پیوینگ در نواحی مختلف سایت شامل سالن های ذوب، ریخته گری  و بیلت

برنامه‌های آتی شرکت:

  • تولید 1میلیون و 300 هزار تن آهن اسفنجی مالکیتی و 200 هزار تن آهن اسفنجی کارمزدی
  • تولید 900 هزار تن شمش معادل 75% ظرفیت فاز یک فولادسازی
  • تکمیل مابقی بخشهای فاز یک فولاد سازی
  • پیشبرد پروژه فاز دو فولادسازی به منظور رسیدن به پیشرفت مناسب در قالب برنامه ریزیهای بعمل آمده
  • برنامه ریزی جهت انعقاد قرارداد اجرای عملیات گندله سازی از طریق فاینانس
  • بررسی و برنامه ریزی جهت افزایش ظرفیت تولید واحد احیاء به روش تزریق اکسیژن به کوره ها
  • برنامه ریزی جهت اجرای پروژه های بریکت سازی و ناگت سازی

گزارش حسابرس:

بند4: این بند به سر فصل های دریافتی های تجاری و غیر تجاری و پیش پرداخت ها اشاره دارد که با پیگیری های انجام شده جهت تسویه به نتیجه نرسده است .

 پاسخ : در این شرکت همواره قبل از افزایش سرمایه سهامدار عمده پروژه ها را به صورت نقدی تزریق می کند . تا کنون بدون افزایش سرمایه 350میلیارد تومان آورده سهام دار عمده بوده است . هم اکنون به مدت یکسال و نیم فروش اعتباری نداشته ایم و همه فروش شرکت به صورت نقدی انجام می شود . 3000 میلیارد تومان ارزش پروژه ها بوده که 574 میلیارد تومان آن برای حسابرس ابهام دارد که از دید هیئت مدیره با پیگیری های حقوقی که انجام داده  قابلیت وصول دارد اما چون عمده این ارقام مربوط به خریداران محصول میباشد با آنها وارد تعامل شدیم و اخطار های لازم برای پرداخت هرچه زودتر  انجام شده است در غیر این صورت اقدامات حقوقی انجام میگیرد مجمع مقرر نمود تا 6ماهه اول 97 گزارش نهایی شود و در کدال به سهامداران ارائه شود .

بند1-6 : این بند به نداشتن پوشش بیمه ای کافی برای داراییهای ثابت مشهود اشاره دارد .

پاسخ: با توجه به تهیه گزارش های لازم در خصوص افزایش دارایی های ثابت در شرکت عقد متمم قرار داد با بیمه صورت پذیرفته است . مجمع مقرر نمود هیئت مدیره با رعایت صرفه و صلاح شرکت نسبت به پوشش بیمه ای مناسب برای موجودی مواد و کالا و دارایی ثابت اقدام نماید.

بند 2-6: این بند به مالیات و جرایمه سال 93 اشاره دارد و اینکه معافیت مالیاتی سال های مالی 95و96 در حساب های منظور شده است .

پاسخ :  مالیات ها پرداخت شده در مورد جرایم اعتراض کردیم و هم اکنون در حال پیگیری هستیم تا رای هیئت تجدید نظر را نقض کنیم . در حساب ها ذخیره داریم اما بی نام است . در مورد مالیات سال 95 و 96 طبق قانون رفع موانع تولید مجموعه شرکت تولیدی مشمول معافیت مالیاتی گردید و تا 10 سال معاف گردیده است بنابراین نیازی به پیش بینی مالیات نیست.

بند3-6 : این بند به موضوع ابهام مربوط به نامشخص بودن نتیجه مطالبات سازمان تامین اجتماعی و دعوی شرکت فرآورده های معدنی اپال کانی اشاره دارد .

پاسخ :.تمامی ستنوات به سازمان ارائه و سازمان در انجام تقسیط با کندی پیش می رود لذا با توجه به توقف رای در دیوان عدالت اداری شرکت برای اخذ ابطال رای در دیوان در حال اقدام است . مجمع مقرر نمود در خصوص بدهی به سازمان تامین اجتماعی هیئت مدیر با ارائه اسناد و مدارک مثبته و تمامی ابزار ها پیگیری های لازم را با رعایت صرفه و صلاح شرکت تا تعیین تکلیف نهایی و حصول نتیجه مطلوب انجام دهد .

بند 9 : این بند به انحراف نا مساعد برنامه زمان بندی شده برای پیشرفت فیزیکی پروژه فولاد سازی 2 گندله سازی پروژه زیر ساخت و تامین و توزیع آب اشاره دارد .

پاسخ : در خصوص پیشرفت فیزیکی پروژه ها، اقدامات لازم با فعال کردن تمامی پیمانکاران پروژه و گشودن جبهه های مختلف کاری از خرداد ماه 1396 شروع شده بود، به طوری که پروژه فاز 2 فولاد سازی در سال مالی مورد گزارش حدود 13% پیشرفت فیزیکی داشته است .

پرسش و پاسخ

سوال : چرا از گندله کارمزدی استفاده می شود؟

پاسخ : در بعضی از مقاطع ظرفیت تولیدی آهن اسفنجی شرکت بیش از نیازش بود 2 راه وجود داشت یا گندله بخریم یا به شکل کارمزدی عمل کنیم شرکت در سنوات گذشته خصوصا وقتی که شرکت با مشکل نقدینگی مواجه بوده است فرضیه است  این بود که به گندله نقدینگی اختصاص ندهد بلکه با روش کارمزدی تهیه کند . با گذشت زمان این میزان کارمزد نسبت به گذشته کمتر شد.

سوال : پروژه گندله سازی به چه صورت است ؟

پاسخ : پروژه گندله سازی پروژه ایست که تامین گندله مورد نیاز را انجام میدهد. این پروژه مذاکراتش انجام شده و در شرف بستن قرارداد است . محل تامین منابع آن از صندوق ذخیره ارزی یا محل های فاینانس های چینی خواهد بود .

یکی دیگر از موضاعات  مطرح شده در مجمع کاوه، پروژه کنسانتره بود که به نظر سهامداران ورود شرکت به این پروژه چندان کار منطقی نمی‌باشد اما مسئولین شرکت در صورت توانایی مالی شرکت، این پروژه به شرکت فولاد کاوه منتقل خواهد شد.

کد خبر 393435

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =