فلزات اساسی و شیمیایی‌ها، رکورددار افت و خیز  ارزش معاملات

بازار سهام پس از طی کردن یک روند صعودی در ماه‌های اخیر، این روزها دوره افت خود را سپری می‌کند؛ با نگاه به ارزش معاملات و شاخص چهار روز منتهی به تعطیلی روز دوشنبه، این روند کاهشی را می‌توان مشاهده کرد.

به گزارش بورس آنلاین، بازار سهام پس از طی کردن یک روند صعودی در ماه‌های اخیر، این روزها دوره افت خود را سپری می‌کند؛ با نگاه به ارزش معاملات و شاخص چهار روز منتهی به تعطیلی روز دوشنبه، این روند کاهشی را می‌توان مشاهده کرد. ارزش معاملات در پایان ساعت کاری بازار در روز سه شنبه، 12 تیر ماه سال جاری به میزان 3 هزار و 739 میلیارد ریال و شاخص در کانال 112 هزار واحدی قرار داشت. اما روز چهارشنبه پس از رشد 143.5 واحدی شاخص، ارزش 4 هزار و 121 میلیارد رسید و رشدی 10 درصدی را رقم زد.

اما بازار در آغاز هفته جاری (16 تیرماه سال جاری) روند کاهشی به خود گرفت و در روز یکشنبه به اوج خود رسید و با کاهشی 54 درصدی نسبت به روز سه شنبه، ارزش یک هزار و 732 میلیارد ریالی را ثبت کرد، در عین حال شاخص هم مجددا به کانال 111 هزار وارد شد.

با نگاه به ارزش معاملات صنایع مختلف در این چهار روز، همانطور که انتظار می‌رفت، سها‌مداران به سیاق گذشته روی خوشی نسبت به صنایع خودرویی، فلزات اساسی، شیمیایی، کانه‌های فلزی، پالایشی، بانک و چند رشته‌ای نشان داده و بیشترین ارزش معاملات و افت و خیز را در آنها ثبت کردند.

از این صنایع، فلزات اساسی که در پایان روز سه شنبه هفته گذشته، بیشترین رکورد ارزش معاملات را با رقم 831 میلیارد ریال به نام خود ثبت کرده بود، در پایان روز یکشنبه 17 تیر ماه، با کاهشی 64.5 درصدی، به ارزش 295 میلیارد ریال رسید.

پس از آن، شیمیایی‌ها بودند که هم پای فلزات اساسی در روز سه شنبه (12 تیر ماه ) به ارزش 830 میلیارد ریالی رسیدند، ولی هرچند که نتوانستند رکورد بیشترین افزایش ارزش معاملات را بشکنند، اما در روزی که شاخص وارد کانال 110 هزار واحدی شد، با کاهشی 72 درصدی، ارزش 232 میلیارد ریالی را ثبت و رکورد بیشترین کاهش ارزش معاملات را در کل بازار شکستند. این گروه 22 درصد از ارزش معاملات را در روز یاد شده در اختیار داشتند.

سایر صنایع نیز علاوه بر کاهش معاملات صورت گرفته در آنها، وضعیت با ثباتی را طی 4 روز معاملاتی گذشته سپری کردند.

کد خبر 393397

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 2 =