پیش بینی نفت ۱۲۰ دلاری با صفر شدن صادرات نفت ایران

دومین بانک بزرگ آمریکا پیش بینی کرد در صورت عملی شدن برنامه آمریکا برای به صفر رساندن صادرات نفت ایران که در آن تردید وجود دارد ، باید منتظر افزایش شدید قیمت نفت و تا ۱۲۰ دلار بود.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از سی ان بی سی، یکی از مدیران شرکت مدیریت سرمایه مریل لینچ گفت: قطع کامل صادرات نفت ایران بسیار مشکل خواهد بود و با به صفر رساندن صادرات نفت ایران، احتمالا قیمت ها به بیش از 120 دلار خواهد رسید.

براساس این گزارش، درحالی ترامپ قصد مجاب کردن مشتریان نفتی به قطع واردات از ایران را به منظور به صفر رساندن صادرات نفتی این کشور دارد که  کارشناسان در مورد توانایی آمریکا برای حتی به نصف رساندن صادرات نفت ایران ابراز تردید کردند.

اوپک و متحدان این سازمان توافق کردند تولید را از ابتدای ماه جولای به‌میزان یک میلیون بشکه افزایش دهند. عربستان بخش عمده‌ای از این افزایش را به‌عهده خواهد گرفت و کشورهای امارات، کویت و روسیه نیز هر کدام به‌میزانی تولید را بالا می‌برند. اما این توافق هم نتوانسته قیمت نفت را پایین بیاورد و مقامات ارشد دولت آمریکا گفتند خواهان افزایش بیشتر تولید نفت هستند. ترامپ در تماس تلفنی با پادشاه عربستان از وی خواسته که تولید نفت را 2 میلیون بشکه در روز افزایش دهد.

 

کد خبر 393299

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =