تقسیم سود ۲۰ ریالی در مجمع "شلعاب"

مجمع شرکت لعابیران در ساعت ۱۰ صبح روز چهارشنبه ۲۳/۳/۹۷ در محل سالن شبنم در مجموعه فرهنگی وزارت کار و امور اجتماعی به ریاست آقای عبودی و با حضور بیش از ۵۷ درصد از صاحبان سهام برگزار گردید. ناظرین مجمع حسین سعیدی  و حسین گودرزی و دبیر مجمع حمیدرضا نعمتی شیخ احمدلو مورد تصویب قرار گرفت.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از رادیوسهام ، مصوبات مجمع مورد تصویب قرار گرفت و سود ۲۰ ریالی تقسیم گردید موسسه حسابرسی کارای پارس به عنوان بازرس اصلی و موسسه حسابرسی دش و همکاران به عنوان بازرس علی‌البدل و روزنامه رسمی اطلاعات مورد تصویب قرار گرفت.

به گفته مدیریت عامل آنچه در بودجه سال ۹۶ پیش‌بینی شده بود محقق گردید و در وضعیت سخت اقتصادی با تلاش و کوشش مضاعف با افزایش کیفیت و کاهش قیمت با توجه به کاهش خرید در صنعت ساختمان را می‌توان سال موفقی برای لعابیران توصیف کرد و همچنین مطالبات چک‌های برگشتی که بسیار سخت بوده با جدیت دنبال و به نتیجه مطلوب دریافت مطالبات در سال ۹۶ رسیدیم و شش میلیارد زیان سال گذشته پوشش داده شده است. لعابیران در سال ۹۶ موفق به صعود به رتبه ۳۸ در حوزه شفافیت اطلاعات شده است.

صادرات به کشور ترکیه یکی از اهداف شرکت لعابیران بوده که انجام شده و همچنین مذاکرات در حال انجام با کشورهای مجارستان و چک‌و‌اسلواکی در دستور کار است که انشاء‌الله در سال ۹۷به انجام می‌رسد.

مقاصد جدید صادراتی لعابیران

شرکت لعابیران قبل از سال ۹۵ صادراتی نداشت و میزان صادرات در سال ۹۵ نیز کم بود اما در سال ۹۶ حدود ۲۳ درصد از سبد تولیدی این شرکت صادر شد که دو برابر بودجه صادراتی این سال و به میزان چهار هزار تن بود. ۴۰ درصد از بهای تمام‌شده ریالی این شرکت وارداتی است. به گفته مدیرعامل شرکت، سهم صادرات در تولید باید به بیش از ۴۰ درصد برسد و این موضوع در برنامه سال ۹۷ شرکت دیده شده است این رقم در سال ۹۶ در بودجه ۱۰ درصد دیده شده بود که بیش از آن معادل ۲۳ درصد محقق شد. شرکت برای سال ۹۷ حدود ۱۰ هزار تن سفارش دریافت کرده که کارهای آن در حال انجام است و از ۲۵ فروردین‌ماه تا روز گذشته حدود ۱۸۶۰ تن محصول به ترکیه صادر شده است. شرکت در سال ۹۷ تاکنون موفق به صادرات قریب به ۵۳ درصد از تولید شده است نعمتی در رابطه با صادرات به ترکیه توضیح داد: صادرات به ترکیه به عنوان محصول لوکس با توجه به اینکه ترکیه در این صنعت قوی است، بسیار باارزش است.

شرکت در نیمه دوم سال ۹۷ برنامه ورود به بازارهای کشورهای شرق اروپا یعنی چک، لهستان، مجارستان و اوکراین را با مرکزیت دفتر ترکیه شرکت دارد که در مجموع حدود ۴۰ کارخانه کاشی و سرامیک دارند.

مرحله دوم افزایش سرمایه انجام می‌شود

شرکت طبق برنامه باید سرمایه خود را به ۲۰ میلیارد تومان برساند. افزایش سرمایه از رقم ۱۰ میلیارد تومان به ۱۶ میلیارد تومان انجام شد و شرکت افزایش سرمایه از ۱۶ میلیارد تومان به ۲۰ میلیارد تومان را در دستور کار داد که امور مربوط به آن تا ۱۰ روز آینده انجام می‌شود.

برنامه‌های آتی/ پیش‌بینی سود حدود دو میلیارد تومانی

انجام پروژه بازسازی کوره‌ها، تولید و فروش ۱۹۵۰۰ تن محصول، انجام فعالیت‌ها در زمینه افزایش صادرات محصول، دریافت ۲۳ میلیارد تومان تسهیلات بانکی، انجام پروژه مدیریت دانش، بازاریابی موثر فروش و وصول مطالبات از کاشی اصفهان از جمله برنامه‌های پیش روی شرکت هستند. به علاوه در راستای انجام طرح‌های توسعه‌ای، شرکت در نظر دارد برای توسعه بازار، صادرات محصول را افزایش دهد و همچنین تکنولوژی جدید تولید جوهر دیجیتال را وارد کند. ورود تکنولوژی جدید تولید جوهر دیجیتال از اسپانیا در راستای توسعه محصولات شرکت مورد توجه است. همچنین تامین منابع از محل فروش و کاهش ضایعات تولیدی و افزایش کیفیت محصولات به منظور بهره‌وری منابع مدنظر است.

مدیرعامل شرکت لعابیران در مجمع اعلام کرد که برای سال ۹۷ حدود دو میلیارد تومان سود پیش‌بینی می‌شود و شرکت تلاش خود را برای تحقق آن خواهد کرد.

تکلیف‌های مجمع

در مجمع عمومی عادی سالانه شرکت لعابیران تکلیف شد که پیگیری مطالبات سال ۹۲ و ۹۳ شرکت ادامه یابد. همچنین به منظور افزایش حاشیه سود شرکت، مقرر شد در جهت کاهش قیمت مواد اولیه که حدود ۷۰ درصد از قیمت تمام‌شده محصول را تشکیل می‌دهد، تلاش شود. همچنین بر توسعه صادرات تاکید شد که مزیت معافیت مالیاتی و دوره وصول مطالبات کوتاه‌تر را دارد. کاهش دوره وصول مطالبات از دیگر موارد مورد اشاره بود. همچنین بر پرداخت سود در مهلت قانونی تاکید شد.

کد خبر 393067

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 1 =