افزایش ۱۱درصدی قیمت محصولات «دسبحا»

پس از اعلام سازمان غذا و دارو برای واقعی کردن قیمت دارو گروه دارویی سبحان اعلام کرد نرخ محصولات شرکت به صورت میانگین ۱۱درصد افزایش یافته است.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از پاسارگادتحلیل، جلال بهارستانی در این رابطه اعلام کرد: گروه دارویی سبحان با توجه به دریافت مجوزهای افزایش قیمت محصولات به طور میانگین افزایش 11درصدی را اعمال کرده است.

مدیرعامل گروه دارویی سبحان افزود: از آنجایی که سازمان غذا و دارو برای واقعی کردن قیمت دارو را در برنامه سال جری خود قرار داده است، «دسبحا» نیز در برخی از محصولات کمتر از 11درصد و در برخی دیگر بیش از 11درصد افزایش قیمت داشته است که به طور میانگین 11درصد افزایش نرخ محصولات را برای سال جاری اعمال خواهیم کرد.

لازم به ذکر است؛ سازمان غذا و دارو برای واقعی کردن قیمت دارو 3استراتژی و برنامه تعیین شده که برخی اقلام دارویی مانند داروهای برند، برند ژنریک و وارداتی شاهد کاهش قیمت خواهیم بود. البته درصدهای این کاهش قیمت متغیر بوده و به تناوب اعلام می‌کنیم که چه داروهایی دچار کاهش قیمت شدند. در برخی موارد شاهد ثبات قیمتی اقلام دارویی در سال جاری هستیم و در برخی موارد در راستای منطقی‌سازی قیمت، برنامه افزایش قیمت داروها را پیش می‌بریم که این اقدام بیشتر شامل تولیدات داخلی می‌شود.

 

 

 

کد خبر 392863

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =