شریان سودآوری گروه تبرک تشریح شد

معاون مالی گروه کارخانجات تبرک در خصوص نماد غشهداب گفت: شرکت شهداب بر اساس عملکرد و بر مبنای سرمایه جدید تعدیل مثبتی داشت که رقم p/e شهداب را به ۷/۵ می‌رساند.

به گزارش بورس آنلاین، رضا اسدی ضمن  بیان  این مطلب افزود: بر همین اساس در گزارش تفسیری شرکت شهداب اعلام  شد که برای سال مالی  97 سود هر سهم معادل  380 ریال پیش‌بینی می‌شود، اما با توجه به اینکه دید بازار کوتاه مدت است، اگر همچنان رقم  380 را  برای سود هر سهم شهداب در نظر بگیریم  پی برای به  عدد 7/4  می‌رسد  که  در مقایسه با صنایع مشابه  که  پی برای 8 دارند، فاصله زیادی دارد و از آنجا که 51 درصد  شهداب متعلق به تبرک است، سهم تبرک نیز از این فرایند تاثیر خواهد پذیرفت.

وی در ادامه روند حرکتی قیمت سهام تبرک را رو به رشد توصیف کرد و گفت: پروژه‌های آماده بهره‌برداری و یا درحال بازارسازی از جمله شرکت نوش پونه مشهد ، پتانسیل بالایی برای سودآوری تبرک  دارد. این  شرکت که در سال 88 پایه‌ریزی شده، با خرید و تجهیز ماشین‌آلات، فعالیت خود را در صنعت روغن و کیک و کلوچه آغاز کرده و توانسته در بازه دوساله ظرفیت تولید روغن  را  به 65 درصد و کیک و کلوچه  را  به 10 درصد  برساند.

اسدی افزود: محصولات شرکت نوش پونه با برند تبرک و پس از بازارسازی مناسب از سال 95 وارد بازار شده است.

معاون مالی گروه کارخانجات تبرک به دیگر زیرمجموعه‌‌های شرکت تبرک هم  اشاره کرد و گفت: شرکت کشت و صنعت شهداب ناب خراسان(سهامی عام) با سرمایه 104 میلیارد تومانی  پس از پذیرش در بازار دوم معاملاتی فرابورس در دی ماه سال 95 عرضه شد. این شرکت خود دارای شرکت زیرمجموعه بهاران گل بهارخراسان است که تولید محصول اصلی آن شامل رب گوجه و کنسرو و مرباجات است و تبرک 51 درصد سهام این شرکت(غشهداب) را در اختیار دارد. شرکت نوش پونه مشهد(سهامی عام) نیز با سرمایه 64.1 میلیارد تومانی است که تولید روغن و محصولات آردی جزء فعالیت اصلی آن است و تبرک 99.8 درصد سهام آن را دارد. شرکت اخشان اخلمد(سهامی خاص) که فعالیت اصلی آن تولید گوجه فرنگی و سایر محصولات کشاورزی و دامپروری است یکی دیگر از شرکت‌های تبرک است که درصد مالکیت تبرک در این شرکت 99 درصد است. شرکت بهینا (سهامی خاص) هم با سرمایه 10.1 میلیارد تومانی تولیدکننده سس کچاب و سس‌های تک نفره است و تبرک صاحب 99.9 درصد از سهام آن است.

وی در ادامه به شرکت طلای سفید تبرک (سهامی خاص) با سرمایه 7.2 میلیارد تومانی اشاره کرد و افزود: این شرکت، دیگر زیر مجموعه تبرک است که اهم  فعالیت آن در حوزه محصولات سلولزی است و تبرک دارای سهام 99.9 درصدی در این شرکت است.

معاون مالی گروه کارخانجات تبرک در بخش دیگری از سخنان  خود  به  سه  شرکت به‌عنوان پروژه در حال احداث فراورده‌های غذایی خوشمزه (سهامی خاص) تولیدکننده بطری‌های پت و ظروف پلاستیکی، شرکت مبین نگار بهناز(سهامی خاص) تولیدکننده چیپس، پفک و آجیل و شرکت مهرانه خراسان(سهامی خاص) تولید کننده قوطی سه تیکه فلزی اشاره کرد و ضمن بیان اینکه تبرک در این شرکت‌ها با سهام 99.9 درصدی سهامدارعمده است، گفت: در برنامه‌های آتی تبرک در نظر است تا  زیرمجموعه‌هایی که پتانسیل کافی دارند را وارد بازار سرمایه کند که در این بین شرکت  نوش‌پونه  آماده پذیرش است و  به ‌زودی با نماد غپونه  در بازار پایه فرابورس درج خواهد  شد. همچنین شرکت اخشان اخلمد ، پتانسیل ورود به بازار را دارد.

اسدی، صادرات محصولات را یکی دیگر ازعوامل قابل اتکا در روند سودآوری مجموعه تبرک عنوان کرد و گفت: هرچند تبرک تا کنون تنها به شکل غیرمستقیم و توسط نمایندگان خود  صادرات  داشته اما حجم بالای صادرات محصول به پاکستان، ترکمنستان، افغانستان، عراق و روسیه انجام می‌شود.

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه  پیش‌بینی سودی 256 ریالی اعلام  شده  در سال جاری محقق خواهد شد یا خیر؛ گفت: پیش بینی سود حسابرسی شده  سال  97 را  در گزارش تفسیری مدیریتی منتهی به 29 اسفند سال 96 به ‌زودی به  اطلاع  بازار خواهیم رساند. 

کد خبر 392690

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =