عرضه گندم در بورس کالا هزینه‌ها را کاهش می‌دهد

حامد سلطانی‌نژاد با اشاره به عرضه گندم در بورس کالا، اظهار کرد: عرضه گندم دربورس کالا می‌تواند هزینه‌ها را به شدت کاهش دهد، چرا که عرضه این محصول، فرآیند تخصیص را برای ذی‌نفعان تسریع می‌کند.

مدیرعامل بورس کالا گفت: عرضه گندم در بورس کالا می‌تواند هزینه‌ها را به شدت کاهش دهد، چرا که عرضه این محصول، فرآیند تخصیص را تسریع می‌کند.

به گزارش بورس آنلاین و به نقل از باشگاه خبرنگاران، حامد سلطانی‌نژاد با اشاره به عرضه گندم در بورس کالا، اظهار کرد: عرضه گندم در بورس کالا می‌تواند هزینه‌ها را به شدت کاهش دهد، چرا که عرضه این محصول، فرآیند تخصیص را برای ذی‌نفعان تسریع می‌کند.

وی در خصوص دیگر مزایای عرضه گندم در بورس کالا، گفت: اگر گندم مازادی وجود داشته باشد این گندم از طریق رینگ صادراتی بورس کالا قابل ارزیابی به بازارهای جهانی است.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه در سال گذشته نزدیک به ۵۰۰ هزارتن گندم و مشتقات آن از طریق بورس کالا به بازارهای جهانی صادر شده است، تصریح کرد: زمانی که یک محصول در یک بازار متمرکز و منسجم مورد معامله قرار می‌گیرد، نظارت بر کشف و تخصیص آن قابل تصمیم‌گیری و اجرا خواهد بود.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه گندم، یکی از محصولات استراتژیکی ما به حساب می‌آید، گفت: باوجود اینکه در خصوص تخصیص گندم شرکت‌های بازرگانی دولتی زحماتی برای تخصیص آن انجام داده‌اند، اما به نظر می‌رسد ورود بورس می‌تواند این تخصیص را تسهیل کند.

به گفته این مقام مسئول، دولت توجه ویژه‌ای به عرضه این محصول در بورس کالا دارد، چرا که مصوبه دولت هم ناظر براین است که گندم مورد نیاز صنف و صنعت می‌تواند مجوز خود را از طریق بورس مورد عرضه و معامله قرار دهد.

کد خبر 392448

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =