تنها عامل خروج سرمایه های خرد از بورس از نظر نماینده مجلس !

یک نماینده مجلس با تاکید بر لزوم هدایت نقدینگی به بازار سرمایه ، تنها عامل خروج سرمایه های خرد از بورس را اعلام کرد !

به گزارش بورس آنلاین، هادی قوامی درباره وضعیت قیمت ها در بازار ارز و وضعیت بورس به خانه ملت، گفت: عوامل سیاسی و اقتصادی در نوسانات نرخ ارز اثرگذار بوده و بازارهای دیگر را تحت تاثیر قرار داده است.

وی ادامه داد: وضعیت فضای کسب و کار در نوسانات نرخ ارز موثر بوده چرا که اگر تولید کارخانه ها از رونق برخوردار باشد و شاخص سودآوری در حد مناسبی باشد، نقدینگی، جذب بخش تولید می شود. اگر تدابیری اقتصادی به نحوی باشد که نقدینگی های سرگردان به سوی بازار های مولد اقتصادی سوق داده شوند بطور طبیعی از رونق بازار سوداگری ارز و رشد کاذب قیمت دلار جلوگیری می شود.

این نماینده مجلس افزود: نامساعد بودن وضعیت بازار کسب و کار و حتی ایجاد فضای روانی مبنی بر تاثیر خروج آمریکا از برجام، باعث شده تا بازار ارز تحت تاثیر قرار گیرد. به طوریکه نقدینگی حدود 450 هزار میلیارد تومانی در شروع فعالیت دولت یازدهم ، افزایش قابل توجهی یافته که شامل پول و شبه پول است و باید این نقدینگی به سمت بخش تولید سوق داده شود.

قوامی ادامه داد: می توان بخشی از نقدینگی در جامعه را به سوی بورس سوق داد. البته بالا رفتن قیمت خوراک پتروشیمی ها در خروج سرمایه های خرد از بورس موثر بوده بنابراین باید برای اتخاذ تدابیر اقتصادی همه جوانب سنجیده شود.

براساس این گزارش، این اظهار نظر درحالی مطرح شده که کارشناسان بازار سرمایه دلایل متعددی را در شکل گیری وضعیت کنونی بورس و کاهش شدید حجم معاملات دخیل می دانند که مهمترین آن آینده مبهم برجام و تصمیم نامعلوم آمریکا و اروپا، آشفتگی بازار ارز و عدم کارآیی دلار 4200 تومانی، کاهش سودآوری شرکت ها، تصمیمات دولتمردان و عدم حمایت عملی از بورس و... هستند.

کد خبر 392439

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =