۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۲
اتمسفر خوبی در بازار وجود ندارد

یادداشت/ مجتبی شهبازی، مدیر معاملات کارگزاری بانک پاسارگاد؛ حال و روز این روزهای بازارسرمایه متفاوت از حال و روز سایر بازارها و کل اقتصاد نیست.اشتباه بزرگی است که بخش عمده این مشکلات را بر گردن مسائل بین‌المللی بیندازیم. مسائل بین‌المللی همیشه تاثیرات خود را دارد، اما تعیین‌کننده ضعف‌های داخلی است. وقتی سیاستمدار ما کم‌ترین دغدغه‌اش بهبود فضای سرمایه‌گذاری و کسب‌وکار است، انتظار وضعیت فعلی دور از ذهن نخواهد بود.

سرمایه‌گذار را به فضای اقتصادی  آرام و بدون تنش بیشترین نیاز دارد. وقتی سیاست گذاران ،دغدغه هر روزشان مسائل پیش پا افتاده است و کوچکترین گامی در راستای ثبات سیاست گذاری و تصمیم‌گیری کلان اقتصادی برنمی دارند خوب نمی‌توان انتظار داشت سرمایه‌گذار با ابهام و ترس و بی‌اعتمادی روبرو نشود.

هر چند  در این روزهای بازارسرمایه شاهد فشار عرضه نیستیم، اما به هرحال اتمسفر خوبی در بازار وجود ندارد. اگرچه به نظر می‌آید تمامی فعالیت‌های اقتصادی در انتظار گشایش است ، اما  ابهامات بسیار زیادی بخصوص در مواردی چون نرخ ارز و چگونگی مدیریت اقتصادی کشور و سرنوشت برجام باید رفع بشود تا سرمایه‌گذاران با اطمینان وارد بازارهای سرمایه‌گذاری شوند. هرچند این روزها قیمت‌های سهام با توجه به نسبت‌های قیمت به درآمد بسیار جذاب هستند، اما باید در نظر داشت تمامی سهامداران از درجه ریسک یکسانی برخوردار نیستند.

 

  • شماره ۲۴۹ هفته نامه بورس - صفحه ۲
کد خبر 392425

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =