چین روش کاهشی در تولید فولاد را در پیش گرفت

چین تا سال ۲۰۳۰ تولید فولاد را به ۵۶۰ میلیون تن کاهش می دهد

یک کارشناس بازارهای بین‌الملل فولاد و سنگ آهن گفت: براساس طرح جامع فولاد هند در سال ۲۰۱۵، این کشور قرار بود در سال ۲۰۲۵ به تولید ۳۰۰ میلیون تن فولاد دست یابد اما این طرح بعدها مورد بازنگری قرار گرفت و هند چشم‌انداز تولید فولاد خود را در ۲۰۲۵ میلادی به ۲۲۰ میلیون تن کاهش داد و در عوض سال ۲۰۳۱ میلادی را زمان مناسب برای افزایش ظرفیت تولید فولاد به ۳۰۰ میلیون تن اعلام کرد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از معدن نیوز ، کیوان جعفری‌طهرانی افزود: هم اکنون هند سالانه ۱۰ میلیون تن بر تولید فولاد خود اضافه می‌کند و با این رویه می‌توان پیش‌بینی کرد در سال آینده میلادی حجم تولید آن از ژاپن بیشتر شود و درنتیجه هند دومین تولیدکننده بزرگ جهان را پشت سر بگذارد.

وی ادامه داد: با توجه به اتفاق‌هایی که در خاور دور رخ می‌دهد و جنگ چین و امریکا بر سر افزایش تعرفه‌های واردات فولاد به این کشور، بسیاری از کشورها مانند ژاپن در تولید محصول با احتیاط بیشتری عمل کنند تا به مشکل تولید مازاد در منطقه برنخورند و در همین حال چین نیز روش کاهشی در تولید فولاد در پیش گرفته است و پیش‌بینی می‌شود تا ۲۰۳۰ میلادی تولید خود را از نزدیک به ۸۰۰ میلیون تن کنونی تا ۵۶۰ میلیون تن در سال کاهش دهد.

جعفری طهرانی در پاسخ به این پرسش که هند چگونه می‌تواند با تنش‌های پیش آمده در بازار فولاد جهان به دلیل کاهش واردات به امریکا روبه‌رو شود، پاسخ داد: هم اکنون هند در تلاش است با مذاکره با امریکا در گروه کشورهایی جای بگیرد که از این قانون معاف هستند و به نظر می‌رسد با اعطای امتیازاتی به امریکا در عرصه‌های گوناگون موفق شود مذاکره‌های خود را در این زمینه به نتیجه برساند و حق واردات فولاد به امریکا را دست آورد؛ شانسی که علاوه بر هند شامل حال ترکیه، کانادا و کشورهای امریکای جنوبی و امریکای شمالی و اروپایی هم شده است.

وی افزود: همان طور که پیش‌تر به آن اشاره کرده بودم هدف ترامپ از تاخت‌وتاز این چنینی در میدان فولاد، تضعیف چین است و جنگ اصلی در میان این دو ابرقدرت اقتصادی است. دیگر کشورهایی که در این میان درگیر شده‌اند، در واقع ابزاری هستند که ترامپ می‌خواهد با توسل به آنها چین را تضعیف کند.

این تحلیلگر اظهار کرد: در این بین ایران باید در عرصه تولید فولاد متوجه رقیبی مانند هند که رو به پیشروی است، باشد.

کد خبر 392085

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =