افزایش محتمل قیمت دارو در سال آتی

مطالبات شرکت های داروساز از شرکت های پخش و بدهی های دولتی به این صنعت ، سبب بروز مشکلات جدی در روند گردش نقدینگی در شرکت های دارویی شده است . شرکت های دارویی در ماه های اخیر بیشترین تمرکز خود را بر دریافت مطالبات یا تنزیل اوراق مرابحه به وجه نقد گذاشته اند .

مطالبات سررسید شده تا پایان دی ماه ، احتمالا تا پایان سال به شکل نقد دریافت می شود

 

عباس بهارلو مدیر مالی شرکت دارویی رازک در خصوص وضعیت مطالبات شرکت گفت: قرار بود مطالبات دارویی ها از شرکت های پخش به شکل اوراق مرابحه دریافت شود؛ اما با توجه به اینکه نیاز به تامین نقدینگی سبب تحمیل هزینه تنزیل اوراق به شرکت ها می شد، توافقی با پخش البرز به عمل آمده تا مطالبات سررسید شده شرکت تا پایان دی ماه، به صورت نقدی دریافت شود. احتمالا قبل از اتمام سال مطالبات وصول خواهد شد. دریافت مطالبات به شکل نقدی، اثری بر سودآوری درازک نخواهد داشت.

آغاز دریافت سود سهام رازک از امروز

بهارلو در رابطه با سایر برنامه های شرکت بیان کرد: مجمع افزایش سرمایه شرکت روز هفدهم اسفندماه برگزار شد. و سود سهامداران حقیقی از امروز ، از طریق بانک رفاه پرداخت خواهد شد.

ضمن اینکه عدم ارائه پیش بینی سود توسط شرکت ها، فشار وارده بر شرکت ها را کاهش داده و دغدغه کمتری بابت عدم تحقق پیش بینی ها خواهیم داشت.

افزایش قیمت دارو در سال آتی محتمل خواهد بود

با توجه به اینکه تداوم وضعیت فعلی می تواند روند تولید دارو را تحت تاثیر قرار بدهد و موجب کمبود برخی اقلام دارویی در بازار شود؛ افزایش قیمت دارو در سال آینده محتمل است. با این حال، چشم انداز روشنی برای آینده متصور هستم و سال ۹۷ سود بیشتری نسبت به امسال محقق خواهیم ساخت.

کد خبر 391846

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =