برنامه واردات خوراک دام در دستور کار قرار دارد

با کاهش تعرفه واردات گوشت گوساله از ۲۶ به ۱۲ درصد ، برخی نسبت به درآمد صنعت دامداری ، نگرانی هایی مطرح کردند . حال آنکه دامداری ها به جهت نوع دام شیری یا گوشتی متفاوت هستند .

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس۷، فرج اله جعفری مدیر مالی شرکت کشت و دام گلدشت نمونه اصفهان در این خصوص گفت: چندی قبل نیز این اتفاق رخ داد و  قیمت گوشت قرمز در بازار کمی کاهش یافت. اما بخش عمده درآمد «زگلدشت» وابسته به شیر خام بوده و تغییر قیمت گوشت قرمز اثر بااهمیتی بر سودآوری شرکت نخواهد داشت. در حالت کلی فروش دام نر حدود ۴ درصد از درآمد عملیاتی شرکت و فروش دام ماده حدود ۱۰ از درآمد غیرعملیاتی شرکت را تشکیل می دهند.  بنابراین نگرانی بابت کاهش احتمالی قیمت گوشت در بازار نخواهیم داشت. البته این شرایط در هر دامداری ممکن است متفاوت باشد.

پوشش افزایش بهای تمام شده با رشد قیمت شیر خام

مدیر مالی زگلدشت در رابطه با سایر برنامه‌های شرکت بیان کرد: قیمت تمام شده به علت افزایش قیمت خوراک دام که در پی رشد نرخ ارز ایجاد شده بود، افزایش داشته است؛ اما افزایش بهای تمام شده ، با رشد قیمت شیر خام پوشش داده شد. فروش شیر خام با نرخ های فعلی در سال ۹۷ به معنای کاهش حاشیه سود شرکت بوده و تلاش می شود نرخ فروش شیر خام متناسب با بهای تمام شده تعیین شود تا مشکلی به وجود نیاید.

برنامه واردات خوراک دام در دستور کار قرار دارد

جعفری در خصوص برنامه تامین خوراک دام ها در کشت دام گلدشت گفت :شرکت به منظور کاهش بهای تمام شده، برنامه واردات خوراک دام را در دستور کار دارد و سال گذشته نیز اقدام به واردات جو و ذرت کرده بود.ضمن اینکه یونجه وارداتی نسبت به یونجه داخلی ، درصد پروتئین بالاتری دارد و حتی اگر قیمت یونجه وارداتی کمی بیشتر از محصول داخلی باشد، به سبب کیفیت مطلوب تر توجیه اقتصادی خواهد داشت. با در نظر گرفتن کلیه جوانب، نسبت به آینده و رشد سودآوری شرکت خوشبین هستیم.

کد خبر 391843

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =