"شفا" سهامداران را شفا نداد و منفی شد

عرضه اولیه ۱۰ درصد سهام سرمایه گذاری شفا دارو هم سودی برای خریداران روز نداشت و این سهم با کاهش قیمت نتوانست خریداران را شفا دهد و یادآور تجربه تلخ "برکت" شد.

به گزارش بورس آنلاین به نقل از بورس پرس، سرمایه گذاری شفا دارو با عرضه اولیه 10 درصد سهام در چهازشنبه گذشته به عنوان چهاردهمین شرکت جدید سال وارد بازار سهام شده بود اما نه تنها رضایت خاطر خریداران را جلب نکرد بلکه امروز با افت قیمت ، موجب زیان سهامداران شد.

براساس این گزارش، در روز عرضه اولیه، 144 هزار و 173 حقیقی و حقوقی اقدام به خرید 117 میلیون و 943 هزار سهم "شفا" کردند تا شاید مانند دیگر شرکت های جدید قادر به کسب سود حداقل 20 درصدی باشند اما اعلام گران بودن کشف قیمت 415 تومانی هر سهم توسط برخی کارشناسان ، منجر به خروج بیش از 62 هزار سهامدار حقیقی و 382 حقوقی در روز گذشته و با سود حداکثر 5 تا 2.7 درصدی شد.

این درحالی است که دیروز 5 هزار و 272 حقیقی و 15 حقوقی حاضر به خرید بیش از 41.8 میلیون سهم شده بودند و عده ایی از خریداران امیدوار، انتظار حمایت از زیرمجموعه های بانک ملی ایران به عنوان سهامدار عمده شرکت داشتند اما امروز هم خبری از این حمایت نشد تا با کاهش بیش از 4 درصدی ، سهام سرمایه گذاری شفا دارو به پایین تر از کشف قیمت 415 تومانی و 408 تومانی برسد و ناامیدی جای امید را بگیرد .

با این اوصاف تا ساعت 10:30 دقیقه امروز ، بیش از 13 میلیون توسط 11 هزار و 440 حقیقی و  15 حقوقی به فروش و توسط بیش از هزار سهامدار خریداری شده و قیمت پایانی هر سهم "شفا" به 408 تومان رسیده است.

در این رابطه عده ایی از فعالان، تجربه تلخ عرضه اولیه سهام هلدینگ دارویی برکت را یادآوری می کنند که 17 بهمن سال گذشته به عنوان نخستین عرضه اولیه شرکت های بورسی به روش جدید ثبت سفارش با کشف قیمت 240 تومانی هر سهم وارد بورس شد اما از همان روز مشخص شد این سهم جدید مایه خیر و برکت بازار و سهامداران نخواهد شد.

چرا که در پی انصراف عده ایی از فعالان حرفه ای و اعلام آن در شبکه های اجتماعی، زمینه عدم موفقیت عرضه اولیه این شرکت 340 میلیارد تومانی فراهم و با قیمت گذاری بالای هرسهم ، این زمینه تشدید و با زیان 29 درصدی سهامداران همراه شد.

کد خبر 391821

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
0 + 0 =